וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על גבה של מבקשת מקלט: שקד החליטה להראות לכולם מי הבוס

שירה עבו

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 20:01

שרת הפנים היוצאת חשפה את השיטה - היא תדחה כל מבקש מקלט, ודבר לא ישנה זאת. היא דחתה את בקשתה של מבקשת המקלט, שמפחדת לחזור למדינתה מחשש למילת נשים כחלק מיריית הפתיחה של קמפיין החזרה שלה לפוליטיקה

בווידאו: השרה שקד מתייחסת לקליטת הפליטים מאוקראינה/צילום: רוני כנפו

שרת הפנים היוצאת איילת שקד לא רק קיבלה החלטה בבקשה אחת, של אישה אחת, שביקשה ממדינת ישראל הגנה. שקד חשפה את השיטה - לא משנה ממה את בורחת, לא משנה מה מחכה לך במקום שהיה פעם הבית שלך, ולא משנה מה צריך להצדיק כדי לדחות אותך - את תידחי. מערכת המקלט הישראלית היא דרך ללא מוצא - או שתחכו שנים בלי לקבל תשובה, או שתידחו. גם אם כל חברי הוועדה המייעצת לענייני פליטים, שחברים בה גם נציגי משרד הפנים, יתנו המלצה חיובית, השרה תמצא דרך לדחות את הבקשה.

בהחלטה שאורכה עשרות עמודים ובהודעה לעיתונות שייחצנה אותה, שקד החליטה להראות לכולם מי הבוס - לוועדה המייעצת שהעזה באופן נדיר מאוד להמליץ להעניק מעמד פליט, לבג"ץ שכבר קבע כי חשש ממילת נשים עשוי להוות עילה לפליטות, ובעיקר לציבור הרחב, שאולי הדיח את שקד מכסאה בכנסת, אבל היא עוד נחושה להראות לו על מה הוא ויתר. זהו לא סתם רוע, מדובר כאן ברוע שמגוייס לאסטרטגיה פוליטית, ליריית הפתיחה בקמפיין החזרה של שקד. כל זה על הגב של אישה, שביקשה ממדינת ישראל הגנה. במצבה הנואש של שקד, כנראה שכל האמצעים כשרים, ושום צעד אינו ציני מדי.

שקד מזהירה ממיליוני נשים מוסלמיות שיציפו את מדינת ישראל אם חלילה היא תעניק מעמד של פליטה לאישה החוששת שתיאלץ לעבור מילת נשים. אם נכיר בה - כולן יבואו, אי אפשר להציל את כל העולם השלישי. זהו טיעון עלוב ומוטעה. הנה חלפו שנתיים מאז שבג"ץ העניק מעמד פליט למשפחה מחוף השנהב שנמלטה מהחשש הזה ממש ונחשו מה? מיליוני נשות העולם השלישי עוד לא הגיעו.

הצהרת יו"ר הבית היהודי, איילת שקד בכפר המכבייה 25 באוקטבר 2022. ראובן קסטרו
הפשיטה את מבקשי המקלט מכל אנושיות. שקד/ראובן קסטרו

אבל יותר מכל, מדהים לראות כמה רחוק שקד מוכנה ללכת רק כדי לדחות בקשת מקלט שאפילו הוועדה המליצה לאשר. בהחלטתה שקד מתפתלת עד כדי השוואה בין השחתת איברי מין נשיים לברית המילה היהודית. חשוב להיזהר כאשר מבקרים מנהגים של תרבויות אחרות, אומרת שקד. יש דרגות חומרה שונות למנהגי מילת הנשים, זאת לא מקשה אחת. לפעמים אפילו מדובר בעניין קל יותר ממילת בנים. כן כן, בשם שנאתה לפליטים שקד מוכנה מיוזמתה להציב את ברית המילה לצד השחתת איבר המין הנשי. שום טיעון אינו מתחת לרמתה של השרה העומדת בשער.

כך בחרה השרה שקד לחתום את כהונתה במשרד הפנים. סיבוב יחסי ציבור על הגב של אישה שנותר לקוות כי אינה קוראת את הכותרות בכלי התקשורת השונים. אילו הייתה לשקד טיפה של יושר, היא לא הייתה מעזה לפרסם את ההחלטה הזאת לציבור. רק מי שהפשיטה את מבקשי המקלט מכל אנושיות, שלא רואה בהם בני אדם כמוה, יכולה להוציא הודעת דוברות על החלטה שכזאת.

בהצלחה בדרכך החדשה שקד, השנה האחרונה לימדה את העולם שכל אחד יכול להפוך לפליט, גם על אדמת יבשת אירופה. אני מקווה שלעולם לא תזדקקי להגנה שהלכת כל כך רחוק כדי למנוע מאחרים.

שירה עבו היא דוברת המוקד לפליטים ולמהגרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully