וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-לב מסכם קדנציה: "קובי שבתאי לא תמיד שוקל כל מילה"

1.12.2022 / 18:00

השר לביטחון הפנים התייחס להתבטאות המפכ"ל שביקש שכל פיגוע יסתיים במחבל הרוג, ומתח ביקורת על האמירה. בנוסף, תקף את השר הנכנס בן גביר, והאשים אותו בעליית האלימות בכבישים ובפיגועי הדריסה. "זה מה שקורה עם חילופי השלטון - החברה הישראלית הופכת אלימה יותר"

השר בר לב החליט להקל את התנאים לקבלת נשק אישי/ללא

השר לביטחון פנים עמר בר-לב, מתח היום (חמישי) ביקורת על התבטאות מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שאמר כי בסיום פיגוע הוא רוצה "מחבל הרוג". לדברי בר-לב, "קובי מתבטא בצורה חופשית ולא תמיד שוקל כל מילה". מנגד, השר התייחס לגיבוי שנתן למשטרה. "לא חשבתי על הבייס הפוליטי שלי. חשבתי אם זה דבר נכון. הרבה פעמים, אמרו לי. 'למה אתה לא זורק את התפוח אדמה הלוהט לראש הממשלה'", אמר בר-לב במפגש לסיכום הקדנציה שלו במשרד. "לא תמיד כולם חשבו כמוני".

בנוסף, השר היוצא תקף בחריפות מינויו של חבר הכנסת איתמר בן גביר לתפקיד, וקשר את העלייה באלימות בכבישים ופיגועי הדריסה לממשלה החדשה. "יש תופעה עולה בחברה הישראלית - יש מקום לשימוש בכוח, שכך פותרים בעיות", טען בר-לב. "לצד העלייה באירועי דריסה של ערבים ישראלים ישנה עלייה גם באירועי תג מחיר נגד ערבים. העלייה לא מקרית, זה מה שקורה עם חילופי השלטון, והכניסה של בן גביר למשרד, החברה הישראלית נעשית יותר ויותר אלימה".

השר לביטחון פנים עמר בר לב ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בהלווית לוחם הימ"מ נעם רז, הר הרצל. דוברות משטרת ישראל
מותח ביקורת לפני סיום הקדנציה. בר-לב ושבתאי/דוברות משטרת ישראל

בר-לב התייחס גם לטענות על גזרי דין מקלים נגד עבריינים בבתי המשפט. "אחד הדברים שקבעתי במדיניות זה העלייה בדוחות תנועה. לפני שלושה חודשים עשינו סיכום וראינו שמספר הדוחות עלה ב-100%", הסביר. "אלא שמתברר, שמתוך כל העבירות תנועה החמורות רק 21% מהן הבשילו לכתב אישום, וכ-60 מתוכם עם גזרי דין של 1,000 שקלים קנס וחצי שנה שלילה. האכיפה לא מספיקה, אנחנו הולכים אחורה. אולי עדיף לחלק פחות דוחות, כי אותו עבריין אומר, אולי אני לא צריך לעשות רישיון ואני יכול להמשיך להתנהל ככה, כי זה יותר זול מלשלם לשיעורי נהיגה".

לאחר מכן, גם סגן השר, יואב סגלוביץ', תקף את בן גביר ואת הסמכויות הנרחבות בתפקיד השר שהוא צפוי לקבל. "חבר הכנסת בן גביר, הוא בן אדם עבריין שהורשע בהסתה לטרור והוא הולך לשבת על כיסא השר. הבעיה היא לא של הממונה, אלא של הממנה. המשטרה, מדובר בארגון אכיפה, שהפעלת הכוח, זה אך ורק בידי המפכ"ל, המשמעות של הדבר הזה זה הכנסת פוליטיקה למערכת אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully