וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בארה"ב: לראשונה מחוקק שחור יוביל מפלגה בקונגרס

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 13:38

הדמוקרטים בבית הנבחרים בחרו הלילה (חמישי) דור חדש והיסטורי של מנהיגים. האקים ג'פריס, חבר קונגרס מניו יורק, יחליף את ננסי פלוסי כמנהיג הסיעה הדמוקרטית

הדמוקרטים בבית הנבחרים בחרו הלילה (חמישי) דור חדש והיסטורי של מנהיגים. האקים ג'פריס, חבר קונגרס מניו יורק, יחליף את ננסי פלוסי כמנהיג הסיעה הדמוקרטית. ג'פרסי בן ה-52 יהיה המחוקק השחור הראשון להנהיג מפלגה בקונגרס האמריקני.

הבחירות נערכו מאחורי דלתיים סגורות, וחברי בית הנבחרים הצביעו בהצבעה סודית. בהצהרה שפירסם לאחר הבחירה בו, אמר ג'פריס כי הוא ועמיתיו החדשים יורשים את התפקידים מקודמיהם ה"איקוניים". "אני מקבל עלי את הכבוד הזה לצד חבריי ושותפיי בהנהגה, המצליפה קתרין קלארק ויו"ר הסיעה פיטר אגילר", הוא הוסיף. פלוסי פירסמה הצהרה שמברכת את השלושה.

האקים ג'פריס וננסי פלוסי. GettyImages
האקים ג'פריס וננסי פלוסי לאחר ההודעה על פרישתה/GettyImages
קתרין קלארק. GettyImages
קתרין קלארק, המצליפה החדשה/GettyImages

בסנאט, מנהיג הרוב, הסנאטור צ'אק שומר, ציין את הרגע ההיסטורי: קידום של אמריקני שחור ראשון להנהגת מפלגה, ושל אמריקני לטיני לתפקיד יו"ר. "המינוי של האקים ג'פריס הוא נקודת מפנה בהיסטוריה של הקונגרס האמריקני. מעולם לא היה מנהיג אפריקני אמריקני - או כל צבע אחר - בתפקיד הבכיר ביותר של מפלגה בקונגרס", הוא אמר.

הבית הלבן גם כן ברך את ג'פריס לרגל התפקיד: "הנשיא שולח את ברכתו לחברו, חבר הקונגרס ג'פריס, שמציין רגע חשוב ומשמעותי בהיסטוריה", אמרה דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר במהלך התדריך היומי.

האקים ג'פריס. רויטרס
האקים ג'פריס/רויטרס

ג'פריס השתתף בוועידת בוועידת איפא"ק ב-2020 והצהיר על תמיכתו הבלתי מסוייגת בישראל. בנאומו אמר כי "בבית בניו יורק, אנו רואים בירושלים את הרובע השישי". ג'פריס הוסיף כי "ימשיך לסייע ללא תנאים". הוא גם חתם על מכתב המתנגד לצמצום הסיוע הביטחוני הישראלי, לצד 300 חברי קונגרס נוספים.

פלוסי הודיעה כי היא פורשת מתפקידה לאחר 20 שנה בחודש שעבר. בת ה-82 אמרה כי היא רוצה לסלול דרך ל"דור חדש" של מנהיגי מפלגה. מנהיג הרוב בבית הנבחרים, סטני הויר בן ה-83 ומצליף הרוב בבית הנבחרים ג'ים קלייברן בן ה-82, הודיעו כי יפרשו גם כן. ג'פריס וקלארק הם בני 59, אגילר בן 43.

הקונגרס ה-118 יושבע בינואר. הרפובליקנים הצליחו להעביר לידיהם את השליטה בבית הנבחרים בבחירות אמצע הכהונה בחודש שעבר. קווין מקארתי צפוי להיפך למנהיג הרוב בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully