וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: גל של מעטפות נפץ הוביל להגברת האבטחה במדינה

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 15:25

לשכת ראש ממשלת ספרד קיבלה ב-24 בנובמבר מעטפה שמכיל מטען חבלה ש"דומה" למעטפות שנשלחו לשגרירויות ארה"ב ואוקראינה, לחברה ספרדית לייצור נשק ולבסיס חיל אוויר ספרדי. האבטחה סביב בניינים ממשלתיים וציבוריים תוגברה

שגרירות ארצות הברית במדריד קיבלה מעטפת נפץ דומה לשאר מעטפות הנפץ שנשלחו ליעדים שונים בעיר, על פי דיווח של ערוץ הטלוויזיה "לה סקסטה".

מוקדם יותר דווח כי לשכת ראש ממשלת ספרד קיבלה ב-24 בנובמבר מעטפה שמכילה מטען חבלה ש"דומה" למעטפות שנשלחו לשגרירות אוקראינה, לחברה ספרדית לייצור נשק ולבסיס חיל אוויר ספרדי. האבטחה סביב בניינים ממשלתיים וציבוריים תוגברה בעקבות מעטפות הנפץ, על פי משרד הפנים. סגן משרד הפנים גם אמר כי על פי ראיות ראשוניות נראה כי מעטפות הנפץ נשלחו מתוך שטח ספרד.

אתמול (רביעי), כוחות הביטחון הספרדיים מצאו מעטפת נפץ שלישית במכתב שנשלח למרכז של האיחוד האירופי בבסיס חיל אוויר מחוץ למדריד, על פי של דיווח משרד ההגנה הספרדי. לאחר שבדקו את המעטפה נקבע כי היא מכילה "מנגנון", נמסר ממשרד ההגנה. המשטרה עדיין מנתחת את החבילה.

שתח מעטפות נפץ אחרות התגלו אתמול - אחד מהם נשלח לשגרירות אוקראינה במדריד והשני ליצרנית הנשק Instalaza in Zaragoza בצפון ספרד, על פי המשטרה. החברה מייצרת את משגר הטילים C90 שספרד מספקת לאוקראינה. המכתב שנשלח לשגרירות התפוצץ וגרם לפציעת העובד שפתח אותו. העובד נפצע קל. שגרירות רוסיה בספרד צייצה כי היא מגנה "כל איום בפעולת טרור".

שגרירות אוקראינה במדריד. אתר רשמי, צילום מסך
שגרירות אוקראינה במדריד/צילום מסך, אתר רשמי

לאחר התקרית הראשונה, שר החוץ האוקראיני דמיטרי קולבה הורה לכל השגרירויות האוקראיניות בעולם לתגבר "בדחיפות" את האבטחה וקרא לספרד לחקור את האירוע. השגריר סרהיי פוחורלטסב אמר לאתר החדשות European Pravda, כי החבילה החשודה שהיתה ממוענת אליו ניתנה קודם כל לאיש צוות בשגרירות.

"החבילה הכילה קופסא, מה שעורר את חשד איש הצוות והוא החליט לצאת איתה החוצה כדי להתרחק מאנשים, ואז פתח אותה. כששמע נקישה, הוא מיד זרק את הקופסא שהתפוצצה. אף שלא החזיק אותה, ידיו נפגעו והוא סובל מזעזוע מוח". בית המשפט הגבוה של ספרד פתח בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully