וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מאותתת על הקלה במדיניות "אפס קורונה"

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 12:04

בעקבות המחאה ברחבי המדינה נגד מגבלות הקורונה, ההנחיות החדשות צפויות לכלול צמצום בבדיקות ההמוניות ובבדיקות ה-PCR; בנוסף, נדבקים וקרובי משפחה יוכלו לעבור את הבידוד בבית ולא במתקן ממשלתי

בווידאו: הפגנות נגד מגבלות הקורונה בסין/רויטרס

סין מתכוננת להכריז בימים הקרובים על הקלה בפרוטוקול הבידוד בשל קורונה וצמצום של הבדיקות ההמוניות, כך אמרו מקורות לרויטרס, על רקע ההפגנות שפצרו בסוף השבוע במחאה על המגבלות הנוקשות.

מספר מקרי הקורונה החדשים בסין נמצא בשיא בימים האחרונים, אך השינויים נשקלים לאחר שכמה ערים ברחבי המדינה הסירו את הגרים, וגורם בכיר אמר כי הווירוס נחלש. רשויות הבריאות הודיעו על הקלה בהנחיות אך לא הכירו כלל את המחאה שהתפשטה מבייג'ינג לג'ואנגז'ו.

ההנחיות החדשות צפויות לכלול צמצום בבדיקות ההמוניות ובבדיקות ה-PCR ויאפשרו לנדבקים וקרובי משפחה שלהם לעבור את הבידוד בבית ולא במתקן ממשלתי, אמר אחד המקורות. עד עתה, אפילו זיהוי של מקרה חיובי בודד גרר בידוד של קהילות שלמות במשך שבועות.

עצור שהפגין נגד מגבלות הקורונה בהונג קונג. רויטרס
המחאה גלשה להונג קונג/רויטרס
מחאה בסין נגד מגבלות הקורונה. רויטרס
שוטרים בודקים מפגינים. המחאה בסין/רויטרס
הפגנות בסין נגד מגבלות הקורונה. רויטרס
המחאה בסין/רויטרס
בווידאו: איזורים מוכי קורונה שבנגחאי בודדו/צילום: רויטרס

פחות מ-24 שעות לאחר שפרצו המחאות בגואנגז'ו, הרשויות בשבעה מחוזות לפחות אמרו כי הן מסירות את הסגר. מחוז אחד אף אמר כי יאפשר לבית הספר, למסעדות ולעסקים, כולל בתי קולנוע, להיפתח מחדש. גם הערים צ'ונגצ'ינג וז'נגזאו הכריזו על הקלה במדיניות.

יתרה מכך, סגן ראש הממשלה סון צ'ונלאן, שמפקח על מדיניות הקורונה, אמר כי היכולת של הווירוס לגרום למחלה נחלש, על פי דיווח התקשורת המקומית. "המדינה מתמודדת עם מצב חדש ומשימות חדשות במניעת המגפה ושליטה על הווירוס בעודו נחלש, יותר אנשים מחוסנים והניסיון בהכלתו מצטבר", אמר סון.

"האמירות של סון, בנוסף להקלות המשמעותיות במגבלות הקורונה בגואנגז'ו, מהוות איתות חזק לכך שמדיניות 'אפס קורונה' תסתיים בעוד כמה חודשים" , אמרו אנליסטים בבנק נומורה.

גם בבירה בייג'ינג מתחילים להתכונן לשינויים. במזרח העיר, נערך סקר מקוון השבוע לגבי האפשרות של בידוד בבית. "אני בהחלט מברך על ההחלטה של הקהילה לערוך את הסקר ללא קשר לתוצאות", אמר טום סימפסון, תושב השכונה. לדבריו, החשש הגדול ביותר הוא הצורך להתבודד במתקן ממשלתי שם התנאים "גרועים בלשון המעטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully