וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש הודיע כי מנהיגו נהרג בקרבות ומינה לו מחליף חדש

עודכן לאחרונה: 1.12.2022 / 9:09

ארגון הטרור הודיע כי מנהיגו אבו חסן אל-קורשי, אזרח עיראק, נהרג בקרבות עם "אויבי אללה", מבלי לפרט כיצד ומתי. יורשו הוא אבו חוסיין אל-חוסייני אל-קורשי. ארה"ב, שחיסלה את שני המנהיגים הקודמים, אמרה כי המורדים הסורים הרגו אותו בחודש שעבר, ללא מעורבות שלה

בווידאו: זירת חיסול מנהיג דאעש בידי כוחות אמריקנים בעיירה במחוז אידליב בסוריה/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הודיע היום (רביעי) כי מנהיגו העיראקי אבו חסן אל-האשמי אל-קורשי נהרג בקרבות עם "אויבי אללה", מבלי לפרט מתי וכיצד. בהקלטה קולית שפורסמה בערוץ הטלגרם של ארגון הטרור, אמר דובר דאעש כי מנהיגו הרביעי יהיה אבו יהיה חוסיין אל-חוסייני אל-קורשי, מבלי למסור עליו פרטים נוספים. הדובר קרא לכל אנשי דאעש ברחבי העולם להישבע אמונים למנהיג החדש, והוסיף כי הוא "אחד מבניה הנאמנים של האומה".

לפי צבא ארצות הברית, אבו חסן אל-האשמי אל-קורשי נהרג במבצע של המורדים הסורים באמצע החודש שעבר במחוז דרעא, ללא מעורבות של כוחות אמריקניים. וושינגטון, שבירכה על הפגיעה הנוספת שספג דאעש, הייתה אחראית על חיסולם של שני המנהיגים הקודמים של הארגון הסוני הקיצוני - אבו איברהים אל-האשמי, שנהרג בפברואר, ואבו בכר אל-בגדאדי, מייסד דאעש ומנהיגו הידוע לשמצה, שנהרג ב-2019.

יורשיו של אל-בגדאדי, שהכריז על הקמת חליפות אסלאמית והנהיג משטר טרור בחלקים מסוריה ועיראק, לא הצליחו לשקם את הארגון והם נעדרו את הכריזמה וכוח המשיכה שלו. הם משתמשים ככל הנראה בשמות בדויים, והשם אל-קורשי נגזר משבט קורשי, שאליו השתייך מוחמד. מנהיגי דאעש טוענים שהם צאצאים שלו.

מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי בתמונה מיולי 2014. AP
דאעש לא הצליח להתאושש מאז חיסולו. אבו בכר אל-בגדאדי/AP

דאעש כבר לא שולט כיום על אף טריטוריה, אך אנשיו ממשיכים לבצע פיגועים ומתקפות נגד כוחות עיראקיים, סוריים וכורדיים. לארגון יש גם שלוחה פעילה באפגניסטן, שם היא נלחמת בטליבאן, ושלוחות נוספות באפריקה. דאעש קיבל החודש אחריות גם על פיגוע קטלני באיראן, ומוקדם יותר השנה גם על הפיגוע בחדרה.

ארצות הברית, שמובילה את הקואליציה הבינלאומית הממשיכה להיאבק בדאעש, חוששת שפלישה אפשרית של טורקיה לצפון סוריה תשבש את המלחמה בארגון. באנקרה מאיימים לפתוח במבצע חדש נגד הכורדים, בעלי בריתה של וושינגטון, באזור הגבול, בעקבות הפיגוע באיסטנבול החודש. טורקיה מאשימה את הכוחות הכורדיים בסוריה בשיתוף פעולה עם המחתרת הכורדית בשטחה, בעוד שהם הכחישו שהייתה להם מעורבות בהנחת המטען באיסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully