וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בסין: עיתונאי שאל על הקורונה - ונענה בהתעלמות הפגנתית

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 12:47

על רקע הקריאה של הרשויות לדכא בקשיחות את ההפגנות של מתנגדי המגבלות על הקורונה, דובר משרד החוץ ז'או ליג'יאן בחר לצנזר את עצמו במהלך תדרוך כתבים. כנשאל אם מדיניות הקורונה הסינית תשתנה, או תסתיים, עקב ההפגנות, שתק ז'או ליג'יאן במשך כדקה תמימה והתעלם מהשאלה

בווידאו: מחאת מגבלות הקורונה נמשכת/רויטרס

סוכנות הביטחון שמפקחת על אכיפת החוק ברחבי סין קראה אתמול לדיכוי המחאה של "הכוחות העוינים" נגד מגבלות הקורונה, שפרצה בסוף השבוע בערים שונות. שוטרים הוזרמו לרחובות ולאתרי ההפגנות שריקים כעת מאדם, ומפגינים טענו כי המשטרה יצרה עמם קשר כדי לקבל מידע על המיקום שלהם. במקביל, רשויות הבריאות בסין אומרות כעת כי סגרי הקורונה צריכים להיות "קצרים יותר".

בימים האחרונים רשמה סין שיא במספר הנדבקים החדשים בקורונה. כיום, סין היא הכלכלה הגדולה היחידה עם מדיניות "אפס קורונה", שבמסגרתה הרשויות המקומיות ממהרות לדכא כל התפרצות בסגר ובידוד קשוחים. במהלך סוף השבוע, אלפים יצאו לרחובות בערים גדולות בסין בדרישה לשים קץ להגבלות הקשוחות, וחלקם קראו להתפטרות הנשיא שי ג'ינפינג. אך נוכחות משטרתית כבדה בערים, כולל בייג'ינג ושנגחאי, מנעה את המשך ההפגנות.

הוועדה המרכזית לעניינים משפטיים ופוליטיים של המפלגה הקומוניסטית, הודיעה כי "הכרחי לדכא את פעולות ההסתננות והחבלה של הכוחות העוינים, בהתאם לחוק". ההצהרה, שעליה דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית "שינהואה", לא ציינה את המחאה, שהחלה בעקבות שריפה שפרצה בשבוע שעבר בדירה בעיר אורומצ'י, שבה נהרגו עשרה בני אדם. לטענת התושבים, מאמצי החילוץ וההצלה התעכבו בשל מגבלות הקורונה במקום, שהקשו גם ניסיונות ההימלטות של הדיירים.

דובר משרד החוץ ז'או ליג'יאן אף מצא את עצמו ברגע מביך וצינזר את עצמו במהלך תדרוך כתבים. כנשאל אם מדיניות הקורונה הסינית תשתנה, או תסתיים, בעקבות ההפגנות, בחר ז'או לשתוק ולעיין במסמכיו. לאחר כדקה של דממה, ז'או ביקש מכתב רויטרס לחזור על השאלה, ובתשובה שתק שוב, ואז אמר כי שאלת הכתב אינה משקפת את המציאות.

עצור שהפגין נגד מגבלות הקורונה בהונג קונג. רויטרס
מפגין נגד הגבלות הקורונה בהונג קונג נעצר גם כן/רויטרס

הרגע המביך

מהומות בסין. רויטרס
מתעמתים עם השוטרים/רויטרס
ניידות משטרה מונעות הפגנות נגד הקורונה בבייג'ינג. רויטרס
ניידות משטרה ממלאות את הרחובות כדי למנוע הפגנות/רויטרס
מחאה בסין נגד מגבלות הקורונה. רויטרס
מחאות בסין נגד מגבלות הקורונה/רויטרס

אתמול, נראו קבוצות גדולות של שוטרים מפטרלים בחלקים של בייג'ינג ושנגחאי. בנוסף, דווח כי 150 שוטרים הגיעו לאזור קניות עמוס בעיר שנז'ן בדרום סין, בעקבות שמועות לגבי הפגנה מתוכננת שהופצו ברשתות החברתיות.

עם זאת, נראה כי להפגנות היתה השפעה כלשהי על המשטר. רשויות הבריאות הסיניות אמרו אתמול כי הרשויות צריכות להפחית את "האי נוחות" שנגרמת בשל הקורונה. פנג, דובר ועדת הבריאות הלאומית של סין (NHC), אמר לכתבים כי "הטלת סגרים וביטולים צריכה להיעשות באופן מהיר יותר", וכי "יש לעדכן כל העת את אמצעי השליטה".

מוקדם יותר, רשויות הבריאות קראו ליישום אמצעים ממוקד יותר - ואמרו כי התלונות לגבי האמצעים קשוחים היו תוצאה של החלטות מקומיות "שרירותיות", ולא הנחיות לאומיות. במחוז גואנגדונג, הרשויות הכריזו על שינויים במדיניות הקורונה אתמול, ואיפשרו לכמה אנשים לעבור בידוד בבית ולא במתקן של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully