וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק ב"פרוטקשן": צעיר מהצפון נאשם בעבירות של סחיטה באיומים

עודכן לאחרונה: 30.11.2022 / 11:43

באופן חריג, במשטרה הצליחו לבסס די ראיות נגד בן 22 מהיישוב שיבלי, שמואשם בהצתת כלים הנדסיים ומבנים באתרי בנייה בצפון. מפקד המחוז הצפוני במשטרה: "לא מחכים לחקיקה"

צעיר מהצפון הואשם הבוקר (רביעי) בעבירות של סחיטה באיומים והצתות של כלים הנדסיים ומבנים באתרי בנייה באזור. מדובר בהצלחה נדירה בביסוס חשד לעבירה של סחיטת דמי חסות, ופרקליטות מחוז צפון תבקש להאריך את מעצרו של הנאשם - דין שיבלי, בן 22 מהיישוב שיבלי - עד לתום ההליכים.

לפי כתב האישום, הצעיר הגיע ב-3 בנובמבר לשלושה אתרי בנייה - בטמרה, בכפר יחזקאל ובקיבוץ גזית - וגרם לנזק המוערך ביותר ממיליון שקלים תוך הצתת כלים הנדסיים ומבנים באתרי הבנייה. זאת, במטרה לגרום לאותם קבלנים להעסיק אותו כשומר באתרי בניה ולא את המתחרים שלו. המשטרה אמרה כי אחרי "חקירה מאומצת", אספו החוקרים די ראיות נגד הצעיר, הקושרות אותו לארבעה אירועים שונים.

פרשיית סחיטה של קבלנים במסגרתה הוצתו כלים הנדסיים (באגרים) ומבנים ארעיים כחלק ממאבקים  בן עבריינים על גביית דמי חסות מאתרי בנייה בטמרה כפר יחזקאל וקיבוץ גזית. דוברות משטרת ישראל
אחת הכתובות שריסס הנאשם באתר בנייה/דוברות משטרת ישראל

מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי תחאוכה, אמר כי המשטרה נאבקת בתופעת גביית דמי החסות במסווה של מתן שירותי שמירה "בכל הכלים העומדים לרשותנו". לדבריו, לתופעת "השמירה" לא ניתן מענה הולם בחקיקה, "עובדה שמנוצלת על ידי עבריינים שמנצלים את המוניטין שלהם להפחיד את הקורבנות, ואף גורמים לנזקים כבדים לקבלנים. כל זאת במטרה להרוויח כסף קל תוך דחיקת רגליהם של חברות שמירה לגיטמיות שפועלות לפי החוק, או עבריינים מתחרים".

הבכיר הוסיף כי "אנחנו לא מחכים לחקיקה ופועלים בכל האמצעים והיצירתיות כדי להביא לחיסול פעילותם והעמדתם לדין. אני מקווה ששינוי החקיקה המבוקש יקודם במהירות ויאפשר למשטרה ולמערכת אכיפת החוק לפעול בצורה יעילה הרבה יותר כנגד התופעה, שהשתרשה באוכלוסיות ואזורים מסוימים במשך עשרות שנים".

פרשיית סחיטה של קבלנים במסגרתה הוצתו כלים הנדסיים (באגרים) ומבנים ארעיים כחלק ממאבקים  בן עבריינים על גביית דמי חסות מאתרי בנייה בטמרה כפר יחזקאל וקיבוץ גזית. דוברות משטרת ישראל
במשטרה מקווים לקידום חקיקה נגד התופעה. אחד המבנים שהצית הנאשם/דוברות משטרת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully