וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן התחייבה בפני תאילנד לא לבצע פיגועים נגד ישראלים בשטחה

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 15:25

ממשלת תאילנד עדכנה את ישראל לפני שבועיים כי קיבלה התחייבות מטהראן לפיה לא תנסה לפגוע במטרות ישראליות במדינה שמהווה יעד תיירות מרכזי עבור ישראלים - כך לפי מברק של משרד החוץ. איראן ניסתה בעבר לבצע פיגועים נגד ישראלים בתאילנד

בווידאו: נאום ראיסי בעצרת האו"ם/צילום: רויטרס

ממשלת תאילנד עדכנה את ישראל כי קיבלה התחייבות מאיראן, לפיה זו לא תנסה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות על אדמת תאילנד - כך לפי מברק של משרד החוץ הישראלי ושני בכירים ישראלים שמעורים בסוגיה.

האי קו מאק תאילנד. ShutterStock
האי קו מאק בתאילנד/ShutterStock

למה זה חשוב

  • תאילנד היא יעד מרכזי עבור תיירים ישראלים. בשנים האחרונות ניסו פעילים של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים לבצע פיגועים נגד יעדים ישראלים בתאילנד.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

התמונה הגדולה

  • איראן איימה לנקום על שורה ארוכה של התנקשויות בקציני צבא ומדעני גרעין איראנים שאותן ייחסה לישראל. בשנה האחרונה המוסד הישראלי סיכל כמה נסיונות פיגוע נגד דיפלומטים, אנשי עסקים ותיירים ישראלים בטורקיה, גיאורגיה, קפריסין, קולומביה ומדינות נוספות.

מאחורי הקלעים

  • ב-15 בנובמבר נפגש בבנגקוק בכיר במשרד החוץ של תאילנד בבנגקוק עם ראש המערך המדיני במשרד החוץ, עליזה בן נון. לפי מברק של משרד החוץ, הדיפלומט התאילנדי הבכיר עדכן את בת שיחו הישראלית בפרטי הביקור שקיים בטהראן בחודש אוגוסט ושהתמקד בנושא הביטחוני.
  • לפי המברק, הבכיר אמר כי במהלך שיחותיו בטהראן הוא ביקש מהאיראנים לאשרר את ההתחייבות שנתנו שנה קודם לא לתקוף מטרות ישראליות על אדמת תאילנד. הבכיר אמר לבן-נון כי האיראנים הסכימו וחזרו על הבטחתם.
  • שני בכירים ישראלים אישרו בפני וואלה! את הפרטים.

תזכורת

  • בחודש יוני דיווח העיתון "בנגקוק פוסט" כי כוחות הביטחון של תאילנד נכנסו לכוננות גבוהה בשל חשש להימצאות סוכנים איראנים במדינה. הכוננות הועלתה בין השאר בעקבות מעצרו של סוכן איראני באינדונזיה השכנה.
  • בנובמבר 2020 שיחררה תאילנד שלושה איראנים שהורשעו במעורבות בנסיון פיגוע כושל בשנת 2012. הפיגוע אותו הם ניסו לבצע התרחש יום אחרי שני פיגועים דומים נגד דיפלומטים ישראלים בהודו ובגיאורגיה.
  • שלושת האיראנים שוחררו כחלק מעסקת חילופי אסירים רחבה יותר שכללה את שחרורה של אשת אקדמיה אוסטרלית בשם קיילי מור-גילברט, שנעצרה על ידי איראן ב-2018. לפי כמה דיווחים הרקע למעצרה היה קשריה עם גורמים בישראל.

מה הם אומרים

  • דובר משרד החוץ עמנואל נחשון אמר בתגובה: "איננו מתייחסים בתקשורת לתכנן של שיחות דיפלומטיות".
  • שגרירת תאילנד בישראל פאנאבה צ'נדרארמיה אמרה כי הפרטים בידיעה אינם נכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully