וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאיראן: ישראל וארה"ב מתרגלות מתווה מלחמה במזרח התיכון

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 15:47

בתרגיל, שתואם בין הרמטכ"ל לבין מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארה"ב, משתתפים מפציצים, מטוסי קרב ומטוסים מתדלקים. גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי האמריקנים מראים לאחרונה התקדמות בהכנת אופציה צבאית נגד טהראן על רקע המתיחות סביב הגרעין

בווידאו: הענקת עיטור הכבוד לרמטכ"ל, אביב כוכבי ע"י יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב/צילום: דובר צה"ל

צה"ל וצבא ארצות הברית החלו לתרגל אתמול (שני) מתווה מלחמתי באזור הים התיכון הכולל תקיפת יעדים במעגל רחוק, כמו למשל איראן. בתרגיל משתתפים כלי טיס רבים ומגוונים, בהם מפציצים אמריקניים מסוג B-52, מתדלקים, מטוסי קרב ועוד. התרגיל תואם בין הרמטכ"ל אביב כוכבי ומפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, גנרל אריק קורילה, והוא אמור להסתיים מחר. 

גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי במפגשים האחרונים של נציגי צה"ל עם עמיתיהם האמריקנים "הם הראו התקדמות במוכנות לאופציה צבאית נגד איראן. הועברו מסרים שכדי להרתיע את איראן צריך להראות אופציה צבאית אמיתית ורלוונטית לאיום. הכיוון הוא חיובי". 

ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, התייחס לאחרונה בהרחבה לפרויקט הגרעין האיראני. בנאום שנשא בפני המכון למחקרי ביטחון לאומי, הוא אמר כי "אם מדברים על השמדת פרויקט הגרעין בכלים קינטיים, עדיף שארצות הברית תהיה לצד ישראל בצורה כזו או אחרת". עוד הגדיר ראש אמ"ן את ביקור הרמטכ"ל בארצות הברית, שממנו חזר בשבוע שעבר בעקבות הפיגוע בירושלים, "קריטי" על רקע התקופה המתוחה. 

מפציץ B-52 אמריקאי 21 במאי 2019. AP
התרגיל יימשך עד מחר. מפציץ B-52 אמריקני/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully