וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המליצה להעניק מקלט לאישה שעמדה לעבור מילה בכפייה - שקד דחתה את הבקשה

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 15:31

שרת הפנים היוצאת הודיעה כי דחתה בקשת מקלט של אישה מסיירה לאון, למרות שוועדה המייעצת לענייני פליטים המליצה פה אחד לאשר את הבקשה. לפי השרה, יש כמה דרגות של מילה במדינות הללו, "לכן נדרש לקבוע רף שייחשב רדיפה". המוקד לפליטים: "מזעזע ומביש, סיבוב יח"צ אחרון"

שקד הקרינה על מצודת זאב: "בלי ב' אין ביבי"/מערכת וואלה!

שרת הפנים היוצאת איילת שקד הודיעה היום (שלישי) כי דחתה בקשת מקלט של אישה מסיירה לאון - למרות שהוועדה המייעצת לענייני פליטים המליצה פה אחד לאשר את הבקשה. על פי השרה, "אמנת הפליטים לא נועדה לתת מענה לכל סוגי הקשיים, ותופעות שליליות מהם סובלים מאות מיליוני אנשים במדינות מתפתחות ולכן נדרש לקבוע רף מסוים שיכול להיחשב כרדיפה".

שקד ציינה בנימוקיה כי המנהג המכונה "מילת נשים" איננו מורכב ממקשה אחת וקיימים סוגים שונים של הליכים שצריך להבדיל ביניהם. לטענתה של שקד, בפועל, חלק מההליכים דומים או אף קלים יותר מטקס מילת בנים, ורק חלקם בעלי פוטנציאל לנזק חמור יותר שיכול להיחשב לרדיפה במקרים המתאימים. "לא סביר כי מדינת ישראל תכיר בכל סוג של מנהג תרבותי שמשפיע על מאות מיליוני בני אדם כעילה לפליטות בישראל", כתבה שקד.

לקריאת הנימוקים המלאים של השרה

שרת הפנים אילת שקד בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
אקורד הסיום של השרה. שקד/ראובן קסטרו

שקד התגאתה בכך שהיא נוקטת בגישה שמרנית יותר בנושא, על אף שחברי הוועדה המייעצת, שתפקידה הוא לבחון כל מקרה לגופו, המליצה פה אחד לאשר את השהות של הפליטה.

"כידוע, חוק הלאום קובע כי מדינת ישראל מחויבת להבטיח את שלומם של יהודי התפוצות ולפעול ל'שימור המורשת התרבותית, ההיסטורית והדתית' שלהם. על כן, יש לקחת בחשבון את ההשלכות האפשריות של הכרה גורפת וללא אבחנה בכל סוגי מילת נשים כעילה לפליטות על מאמציה של ישראל לבלום יוזמות חקיקה אלו", כתבה שרת הפנים היוצאת. "בעוד שמדינת ישראל חתמה על אמנת הפליטים ומחויבת לה, הכנסת סרבה למספר יוזמות לאשרר אותה בחוק. בנוסף, חוק הכניסה לישראל מורה במפורש כי יש להרחיק שוהים שלא כדין בהקדם האפשרי".

המרכז למדיניות הגירה ישראלית צידד בשקד. "מילת נשים היא פרקטיקה בזויה שצריכה לעבור מן העולם", נמסר. "יחד עם זאת, אם ישראל תעניק מעמד פליט לאישה שסבלה מכך, היא עשויה לפתוח את הדלת לעשרות מיליוני נשים, כמו 87% מנשות מצרים, שסבלו מכך. כמאמר השופט אשר גרוניס: 'זכויות אדם אינם עילה להתאבדות לאומית'. אנו מברכים את שרת הפנים שאימצה את עמדת המרכז למדיניות הגירה כפי שזו הצגה במסמכי המדיניות שפורסמו והועברו לעיון הצוות המקצועי של משרד הפנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"שקד, שאיבדה את המנדט הציבורי, תומכת במילת נשים"

במוקד לפליטים ומהגרים הגיבו בזעזוע להודעה של שקד. "מביש לגלות כי שרת הפנים רואה בהחלטה שקיבלה בעניינה של אישה שביקשה מקלט בישראל סיבה לסיבוב יח"צ אחרון לפני שהיא נפרדת ממשרדה. השרה מתגאה בכך שהחליטה שלא להעניק מעמד פליט לאישה שחוששת כי תיאלץ לעבור במולדתה מילת נשים, וזאת על אף שהוועדה המייעצת לענייני פליטים - המורכבת גם מנציגי משרד הפנים עצמו - המליצה כולה, פה אחד, להעניק לה הגנה בישראל. בהודעה ארוכה ומתפתלת, השרה משווה את ההתנגדות הגורפת למילת נשים להתנגדות שלדבריה קיימת במדינות מערביות מסוימות לברית מילה, וקובעת כי מנהג מילת הנשים 'איננו מורכב ממקשה אחת' וכי אין להתעלם 'מדרגות החומרה השונות של הליכי מילת הנשים'. נדהמנו לקרוא כי בהחלטת השרה מוגדרות אחדות מהפרקטיקות של השחתת איבר המין הנשי כ-'קלים יותר מטקס מילת בנים'".

הצהרת יו"ר הבית היהודי, איילת שקד בכפר המכבייה 25 באוקטבר 2022. ראובן קסטרו
דחתה את בקשת מקלט. שקד/ראובן קסטרו

במוקד הוסיפו כי "בשם הרצון שלה לגרש את מי שהיא מכנה 'מהגרת לא חוקית', השרה שקד, שכבר איבדה את המנדט הציבורי שלה, תומכת במילת נשים. אין גבול לאטימות ולגסות הלב של מי שאפילו לרגע אחד לא חושבים על אותה אישה, שביקשה מישראל הגנה, ובמקום זה מצאה את סיפורה בכותרות בעיתונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully