וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרינץ' של אוקראינה: "לא ניתן לפוטין לגנוב את חג המולד שלנו"

עודכן לאחרונה: 29.11.2022 / 10:15

ויטלי קליצ'קו מסרב לוותר על מסורת חג המולד ובראיון לתקשורת המקומית הכריז כי אמנם לא יהיו התכנסויות המוניות או קונצרטים כמקובל, אך יוצבו ברחבי העיר עצי חג מולד. עם זאת, לאור הפגיעה המסיבית של ההפצצות הרוסיות בתשתית החשמל, העצים לא יקושטו באורות

בעיר קייב מתכננים להקים עצי חג מולד לפי המסורת הקבועה בעיר. זאת, על אף התקיפות שפוקדות את המדינה כחלק מהלחימה מול רוסיה. כמו כן, לאור הפגיעה באספקת החשמל, את העצים לא יקשטו האורות הרגילים.

"אף אחד לא מתכוון לבטל את השנה החדשה ואת חג המולד. האווירה של השנה החדשה צריכה להיות שם", אמר ראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו בראיון לסוכנות הידיעות המקומית. "אנחנו לא יכולים לאפשר לפוטין לגנוב את חג המולד שלנו", אמר והוסיף, "עצי חג המולד יותקנו במיוחד כדי להזכיר לילדים שלנו את מצב הרוח של השנה החדשה, אני לא רוצה לקחת את סנטה קלאוס מהילדים".

סרגיי קובלנקו, מנכ"ל חברת יאסנו המספקת חשמל לקייב, הסביר בעמוד הפייסבוק שלו כי בכדי לחסוך בחשמל העצים יהיו ללא תאורה וקישוטים. "עץ ראש השנה-חג המולד יוקם בצורה האחראית ביותר לחיסכון באנרגיה, אבל עדיין יהיה חגיגי לכולנו", אמר קובלנקו.

עץ חג המולד בכיכר המרכזי בקייב, בשנת 2020.. רויטרס
בקייב יציבו עץ חג מולד כנהוג, אך ללא האורות בכדי לשמור אנרגיה. עץ חג המולד המואר בשנת 2020/רויטרס

קליצ'קו ציין כי עסקי העיר יהיו אלו שיתנו חסות להצבת העצים ברחבי קייב והוסיף כי לא יהיו התכנסויות המוניות או קונצרטים כפי שנהוג במסורת קבלת פני השנה החדשה.

רוסיה מבצעת הפצצות טילים מסיביות על תשתית האנרגיה של אוקראינה כמעט מדי שבוע מאז תחילת אוקטובר, כשלכל מטח השפעה גדולה יותר, וכן כשהנזק מצטבר בתקופת החורף הקרה ומשפיע על התושבים. בעיר קייב, בה היו 2.8 מיליון תושבים לפני המלחמה, יורד בתקופה זו שלג ועל כן אנשים בעיר נאלצים להיאבק בשיבושים באספקת החשמל וההסקה המרכזית לחימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully