וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם המלא עם עוצמה יהודית: תורחב הסמכות של בן גביר על המפכ"ל, יוקם צוות להסדרת מאחזים

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 23:50

לפי ההסכם שהונח על שולחן הכנסת, עוד בטרם השבעת הממשלה ייערכו שינויים בפקודת המשטרה כך שהיחס בין השר לביטחון לאומי למפכ"ל יהיה כבין שר הביטחון לרמטכ"ל. בנוסף, עוצמה יהודית תקבל עוד שני תפקידי שרים ושני סגני שרים וכן את ראשות הועדה לביטחון הפנים בכנסת

הנשיא לבן גביר: "לך ולמפלגה שלך יש תדמית שמעוררת דאגה בהרבה מקומות"/לעמ

ההסכם שנחתם בין עוצמה יהודית לליכוד הונח הלילה (שני) על שולחן הכנסת, ובו פירוט נרחב על התפקידים שתקבל המפלגה בממשלה הבאה בראשות נתניהו. במסגרת ההסכם תקבל עוצמה יהודית שבעה תפקידים, שיתחלו בין ששת הח"כים שלה, בהם שני תפקידי שרים, שני תפקידי סגני שרים, ועוד.

ההסכם המלא בין עוצמה יהודית והליכוד

ההסכם קובע כי עוד בטרם השבעת הממשלה, הקואליציה תערוך שינויים בפקודת המשטרה, כך שהיחס בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין מפכ"ל המשטרה יהיה כיחס שבין שר הביטחון לרמטכ"ל. אולם, על פי ההסכם הקואליציוני, הדבר לא יחול על חקירות שהמשטרה מבצעת.

עוד הוסכם כי עוצמה יהודית תקבל גם שני תפקידי שרים. הראשון, המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן הלאומי, עם תקציב של שני מיליארד שקלים בכל שנה. אל משרד זה יעבירו את הרשות לתכנון ופיתוח החקלאות ממשרד החקלאות. עוד יועברו הרשות לתכנון ופיתוח החקלאות, ההתיישבות והכפר, וכן רשות הצעירים ואגף בכיר אזרחים ותיקים מהמשרד לשוויון חברתי. תפקיד השר השני שתקבל עוצמה יהודית הוא משרד המורשת, כולל סמכות על רשות העתיקות, שתועבר ממשרד התרבות והמועצה לשימור אתרי מורשת ישראל.

טקס השבעת הכנסת | יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך ישיבת סיעתו 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ביחד בין בין גביר למפכ"ל יהיה כיחס שבין שר הביטחון לרמטכ״ל/ראובן קסטרו

בהסכם אף הוחלט כי ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יעמוד בראשות צוות שרים שיקים, להסדרת המאחזים הלא חוקים ביהודה ושומרון, המכונים גם "ההתיישבות הצעירה". בן גביר יהיה חלק מצוות השרים. החלטות הצוות יבוצעו על ידי משרד הנגב והגליל בכפוף לאישור נתניהו.

עוצמה יהודית תקבל גם שני תפקידי סגני שרים, בהתאם להחלטה שתקבע בהמשך, את ראשות הועדה לביטחון הפנים בכנסת וכן את ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל במחצית הראשונה של כהונת הכנסת ה-25. בנוסף, אחד מחברי הכנסת יכהן גם כסגן יו"ר הכנסת, לתקופה המתאימה לגודלה היחסי של המפלגה. בסך הכל, מדובר בשבעה תפקידים עבור שישה חברי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully