וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: יחס הטליבאן לנשים עשוי להיות "פשע נגד האנושות"

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 16:48

צוות מומחים של האו"ם אמר כי הלקאה, סקילה ועונשים אחרים שבהם משתמש משטר הטליבאן כענישה באפגניסטן נגד נשים וילדות, מעמיקים את ההפרה הקיימת של זכויות אדם - הנחשבת ל"דרקונית ביותר בעולם"

היחס של הטליבאן לנשים באפגניסטן עשוי להיות פשע נגד האנושות וצריך להיחקר תחת החוק הבינלאומי, כך אמר צוות של מומחים מהאו"ם בסוף השבוע.

הצהרה של הצוות פורסמה בעקבות האישור של הטליבאן כי בהלקאה פומבית שנערכה ביום רביעי האחרון באצטדיון ספורט מחוזי, נכללו גם שלוש נשים. הצעד אותת את החזרה של המשטר לצורת הענישה האכזרית שאיפיינה את השלטון בשנות ה-90.

ב-11 בנובמבר במחוז טחר בצפון מערב אפגניסטן, עשרה גברים ותשע נשים הולקו 39 פעמים בנוכחות זקני העיר, אנשי דת ותושבים בכיכר המרכזית של העיר לאחר תפילות יום השישי. הנענשים הואשמו בבגידה, גניבה ובריחה מהבית.

צוות מומחים של האו"ם אמר כי ההלקאה וצעדים אחרים שננקטים נגד נשים וילדות על ידי הטליבאן מעמיקים את ההפרה הקיימת של זכויות אדם - הנחשבת ל"דרקונית ביותר בעולם" - ועשויים להוות "רדיפת מגדר", שנחשבת פשע נגד האנושות.

אצטדיון באפגניסטן שבו נאספו אנשים להלקאה פומבית. טוויטר, צילום מסך
אצטדיון שבו נערכה הלקאה פומבית/צילום מסך, טוויטר

הטליבאן השתלט על אפגניסטן לאחר נסיגת ארצות הברית באוגוסט 2021 והתחייב למשטר מתון יותר שבו לנשים ומיעוטים יש זכויות. אך באחרונה חזר בו המשטר והתחייב שוב ליישם את חוק השריעה האיסלמי הנוקשה. כעת, ילדות אינן יכולות ללמוד יותר בחטיבת הביניים ובתיכון, נשים הורחקו משוק העבודה, ועליהן להיות מכוסות מכף רגל ועד ראש כשהן בציבור. נשים גם אינן יכולות ללכת לפארקים, למכוני כושר או לירידים.

הלקאות פומביות, כמו גם הוצאות להורג וסקילה פומביות על פשעים מסוימים, היו נפוצות באפגניסטן בתקופת שלטונו הקודמת של הטליבאן מ-1996-2001. "אנחנו מודאגים ביותר מענישה הזאת שמטרתה לאלץ גברים ובנים להעניש נשים וילדות שמתנגדות למחיקתן על ידי הטליבאן, לשלול מהן זכויות ולנרמל את האלימות נגדן", אמר צוות האו"ם.

ארגון הצלב האדום אמר ביום חמישי כי חל זינוק במקרי דלקת ריאות בקרב ילדים כמו גם תת-תזונה, וכי רמות העוני עלו לעומת שנים קודמות בזמן שהתנאים ההומניטריים מידרדרים והמדינה מתכוננת לחורף שני תחת שלטון הטליבאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully