וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת הכוננות בהוואי הועלתה בשל התפרצות בהר הגעש מאונה לואה

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 18:11

"אנשים עם בעיות נשימה צריכים להישאר בתוך הבית כדי לא לשאוף את האפר הגעשי. כל מי שנמצא בחוץ, צריך לכסות את הפה והאף במסכה", צייצה רשות מזג האוויר בהונלולו. הר הגעש התפרץ בפעם האחרונה ב-1984

רמת הכוננות בהוואי הועלתה בשל התפרצות בהר הגעש מאונה לואה/רויטרס

התפרצות בהר הגעש מאונה לואה בהוואי - הר הגעש הפעיל הגדול בעולם - החלה היום (שני) באזור הפסגה, כך על פי דיווח של השירות הגיאולוגי האמריקני. רמת ההתרעה הועלתה בעקבות כך ל"אזהרה".

"בשעה זאת, זרימת הלבה עדיין מוכלת באזור הפסגה ואינה מאיימת על הקהילות במדרונות", נאמר בהתרעה. על פי מומחים, הלבה עלולה להגיע לבתים בתוך כמה שעות. הר הגעש התפרץ בפעם האחרונה ב-1984.

"אנשים עם בעיות נשימה צריכים להישאר בתוך הבית כדי לא לשאוף את האפר הגעשי. כל מי שנמצא בחוץ, צריך לכסות את הפה והאף במסכה", צייצה רשות מזג האוויר בהונלולו. "יכול להיגרם גם נזק ליבולים ולחיות, בעיות ראות ונזק לתשתיות".

הר געש מאונה לואה 28 בנובמבר 2022. רויטרס
הר הגעש מאונה לואה/רויטרס

הרשויות האזרחיות בהוואי עורכות כעת מפגשים ברחבי האי כדי לייעץ לתושבים לגבי מוכנות להתפרצות אפשרית ולמצב חירום. ההמלצה היא להכין תיק עם מזון מראש ולמצוא מקומות להישאר בהם אם יהיה צורך בפינוי. "לא צריך להיכנס לפאניקה. אך צריך להיות מודעים לכך שאנחנו חיים על מדרונות מאונה לואה. יש פוטנציאל לאסון", אמר טלמדג' מגנו, מנהל ההגנה האזרחית.

הר הגעש מהווה 51% מהשטח היבשתי של הוואי, כך שבמקרה של התפרצות, חלק גדול מהאי עלול להיות מושפע, הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully