וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד נתניהו: "מפרק את יסודות הדמוקרטיה מסיבות אישיות"

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 12:48

ראש הממשלה היוצא תקף את יו"ר הליכוד וטען כי הוא רוצה לקבוע מי יהיו השופטים שידונו בענייניו במסגרת המשפט נגדו. גנץ הביע התנגדות להחלטה להעביר אחריות על מג"ב איו"ש לבן גביר: "הדרישה נובעת מרצון להקים לו מיליציה פרטית"

בווידאו: לפיד נגד נתניהו: "מפרק את יסודות הדמוקרטיה מסיבות אישיות"/לע"מ

נאום ראש הממשלה יאיר לפיד תקף היום (שני) בכנס השנתי לביטחון ודמוקרטיה של המכון הישראלי לדמוקרטיה את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. "נתניהו רוצה להחליט מי יהיה התובע במשפטו. נתניהו רוצה להחליט מה תהיה הזהות של השופטים שידונו בערעור שלו", אמר לפיד. "נתניהו רוצה להעביר חוק שאוסר הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה כי הוא ראש ממשלה שהוגשו נגדו כתבי אישום. זו לא רפורמה משפטית, זו לא אידיאולוגיה, זו עבריינות שמנצלת הזדמנות".

"את זה אנחנו צריכים לעצור, בזה אנחנו נחושים להיאבק. אנחנו לא פרייארים שלהם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא", המשיך ראש הממשלה היוצא. "הצעד הראשון הוא שנסביר לציבור לא את ה'מה', אלא את ה'למה'. נגיד לו מה קורה פה באמת - מרמים אותו, פוגעים בו, מפרקים את היסודות הדמוקרטיים של המדינה, הכול רק מסיבות אישיות. אין שום סיבה אחרת".

בני גנץ בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"טעויות ביטחונית שעלולות לעלות בחיי אדם". גנץ/ראובן קסטרו

גם שר הביטחון היוצא בני גנץ השתתף באירוע, ואמר כי "הדרישות במשא ומתן הקואליציוני ללקיחת סמכויות מפיקוד המרכז נובעות במקרה הטוב מחוסר הבנה ובמקרה הרע מרצון להקים לבן גביר מיליציה פרטית - אלו טעויות ביטחוניות שעלולות חלילה לעלות בחיי אדם. אני סומך על הרמטכ"ל הנוכחי והנכנס, שיעמדו כחומה בצורה למען ביטחון ישראל וחיילי צה"ל בהתאם לסמכותם".

אתמול התכנסה סיעת יש עתיד ל"יום היערכות למאבק בנושא פסקת ההתגברות והאיום על מערכת המשפט הישראלית". הכנס של יש עתיד התקיים כשבוע לאחר כנס חירום שערכה מפלגת העבודה בשבוע שעבר תחת הכותרת "כנס להצלת הדמוקרטיה". היום גנץ ושר המשפטים היוצא גדעון סער גם צפויים לקיים "כנס חירום" צעדי הקואליציה העתידית. לעת עתה נראה שמפלגות האופוזיציה העתידית מתארגנות כל אחת באופן עצמאי למאבק ברפורמות המתוכננות במערכת המשפט וללא תיאום כלל אופוזיציוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully