וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

49 נעצרו, 30 ק"ג סמים נלכדו: מבצע משותף הצליח לפרק סופר-קרטל

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 12:07

רשויות מ-11 מדינות עבדו יחדיו במשך שנתיים על מבצע נרחב בשם "אורות המדבר", ששם ליעד את אחת הרשתות הפליליות המסוכנות ביותר באירופה. הקרטל הופעל מאיחוד האמירויות, וככל הנראה שלט בשליש מסחר הקוקאין באירופה

יורופול, סוכנות המודיעין הפלילי של האיחוד האירופי הפועלת כארגון תיאום מודיעיני, הודיעה הבוקר (שני) כי סייעה בלכידה ופירוק "סופר-קרטל" שהופעל מאיחוד האמירויות, וככל הנראה שלט בשליש מסחר הקוקאין באירופה.

רשויות מ-11 מדינות עבדו יחדיו במשך שנתיים על מבצע נרחב בשם "אורות המדבר", ששם ליעד את אחת הרשתות הפליליות המסוכנות ביותר באירופה, על פי היורופול ויורוג'אסט, הזרוע השיפוטית של האיחוד האירופי (Eurojust). "כמה ארגוני פשע עבדו יחד והיו מעורבים בפעילות פלילית נרחבת, כולל סחר בסמים, באיחוד האירופי ומחוץ לו", מסרו הסוכנויות בהצהרה משותפת.

ביום שלישי, כמאה חיפושים נערכו ברחבי אירופה במטרה ללכוד את ראשי הארגונים ואת עמיתיהם. בצרפת, תשעה אנשים נעצרו, כולל רוסי וליטאי בגילי החמישים לחייהם שמתגוררים בריביירה הצרפתית. שניהם חשודים בהיותם מקבלי החלטות בפעילות הסחר בקוקאין לרוסיה, על פי מקור במערכת המשפט ומקור במשטרה. צו מעצר הוצא לשניים. 30 ק"ג של סמים נלכדו על ידי הרשויות

חשודים בסחר בסמים. אתר רשמי, צילום מסך
חשודים שנתפסו במבצע/צילום מסך, אתר רשמי
סמים שנלכדו במבצע עצום באירופה. אתר רשמי, צילום מסך
סמים שהוחרמו במבצע/צילום מסך, אתר רשמי

חקירה ראשונית של רשויות צרפת נפתחה ב-2021, ואחריה נערכה חקירה של מערכת המשפט בינואר 2022 בגין סחר בסמים וייבוא סמים במסגרת מאורגנת, קשירת קשר פלילי והלבנת כספים, נמסר ממשרד התובע בפריז. החקירה נוהלה על ידי אופסט (Ofast), המשרד שמוקדש למלחמה בסחר בסמים בצרפת.

בסך הכל נעצרו 49 בני אדם. שבעה חשודים נעצרו בצרפת - שלושה גברים וארבע נשים - אך שוחררו ללא אישומים לעת עתה. הם חשודים בהלבנת כספים. השבעה הם עמיתים ככל הנראה של החשודים הרוסי והליטאי. בצרפת הוחרמו גם מוצרי יוקרה בשווי של יותר מ-500 אלף יורו, כמו גם נדל"ן.

הרשת שקשורה לארגוני סחר סמים גדולים שפועלים מחוץ לאיחוד האירופי, פעלה בליטא, לטביה, צ'כיה, פולין, צרפת, גרמניה וסלובקיה. כמויות גדולות של קוקאין, חשיש, מתאמפטמינים וקנאביס הוחרמו גם כן במבצע. "הפושעים האלה מסתגלים מהר לכל סם חדש ולשיטות סחר חדשות כדי להתחמק מרשויות החוק", אמרו הסוכנויות האירופיות. משלוחי סמים נמצאו בספינות ובמשאיות, מוחבאים היטב.

על פי היורופול, הרשת היתה בנויה כמו עסק, כשקבוצות שונות ומתווכים ממדינות שונות עובדים יחדיו כדי לשלוט בשרשרת הסחר בסמים - מארגון משלוחי ענק להפצה באירופה ומעבר לה. שיתוף הפעולה בין המדינות והסוכנויות האירופיות השונות איפשר את המבצע ואת "לכידת הרשת כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully