וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החתימה עם בן גביר: המו"מ הקואליציוני התחדש

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 15:07

נתניהו ואנשיו החלו ברצף פגישות עם ראשי סיעות גוש הימין, בשאיפה לחתום על הסכמים נוספים לאחר הסיכום עם עוצמה יהודית. בליכוד מנסים לגרום לציונות הדתית להתפשר בדרישות האחרונות ולחתום על ההסכם.

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

בליכוד חידשו היום (ראשון) את שיחות המשא ומתן הקואליציוני במצודת זאב, ובהמשך להסכם חלוקת התפקידים שנחתם עם עוצמה יהודית ביום שישי לפנות בוקר, שואפים לחתום על הסכמים נוספים עם ש"ס, נעם ויהדות התורה. זאת, כדי להפעיל לחץ לחתימה גם על הציונות הדתית להתפשר בדרישותיה האחרונות. יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החל ברצף פגישות עם ראשי הסיעות החברות בקואליציה במטרה לקדם את הקמת הממשלה.

ראשונים נפגשו עם נתניהו נציגי ש"ס, השר לשעבר אריאל אטיאס ויועצו של אריה דרעי, ישראל אוזן. מיד אחריהם נפגשו עם נתניהו ראשי יהדות התורה יצחק גולדקנופף, משה גפני ומאיר פרוש. בפגישה השתתף גם יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין.

גפני תקף מוקדם יותר את העובדה שנקבעו פגישות נפרדות לשתי הסיעות המרכיבות את המפלגה - אגודת ישראל ודגל התורה. "לא מקובל עלינו. כמו בפגישות צוותי המו"מ, אם נתניהו/הליכוד רוצים להיפגש - זה צריך להיות איתי ועם ידידי ח"כ גולדקנופף ביחד. מתחילת המו"מ אנחנו עומדים על כך שנציגי דגל התורה ואגודת ישראל יגיעו לפגישות המו"מ יחד. כך זה יהיה". לבסוף נפגשו השניים יחד עם נציגי הליכוד.

פגישת נציגי הליכוד עם סיעות הקואליציה לפגישות מו״מ במצודת זאב, תל אביב 27 בנובמבר 2022. תומר נויברג, פלאש 90
יריב לוין מגיע לשיחות המו"מ, היום/פלאש 90, תומר נויברג

המחלוקת העיקרית עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' סביב האוצר נפתרה בשבוע שעבר, וכעת הפערים מתמקדים בדרישתו לקבל סמכויות ממשרדי ממשלה אחרים למשרד האוצר, שם הוא צפוי לכהן במשך מחצית הקדנציה, בהסכם רוטציה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. סמוטריץ' דורש לקבל סמכויות אזרחיות הנוגעות למתנחלים ולבניה בלתי חוקית פלסטינית מידי המינהל האזרחי, ולהעבירן לידי משרד האוצר, במהלך שצפוי לעורר קשיים משפטיים ובינלאומיים.

בליכוד אומרים שהסכימו עקרונית למהלך, אך לא סוכמו עדיין הפרטים. כמו כן, בציונות הדתית דרשו לקבל אחריות ממשרד החוץ על מאבק הבינלאומי בארגוני החרם והדה לגיטימציה, סמכויות ממשרד החינוך הנוגעות לחינוך הממלכתי דתי וכן על מערך הגיור הממשלתי, שיושב כיום במשרד ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully