וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל העבירה לעשרות מדינות "תיק מודיעין" על העברות הנשק מאיראן לרוסיה

עודכן לאחרונה: 25.11.2022 / 19:54

המהלך הדיפלומטי-מודיעיני שהחל בחודש שעבר מהווה שינוי בהתנהלות הישראלית בכל הנוגע למעורבות האיראנית במלחמה באוקראינה. לפני, ישראל כמעט ולא פעלה באופן יזום בנושא כדי להימנע ממתיחות עם רוסיה. ישראל רוצה להשתמש בסיוע האיראני לרוסיה כדי להגביר את הלחץ על טהראן

בווידאו: הצבא הרוסי נחלש בדרום אוקראינה, 19 באוקטובר 2022/רויטרס

בשבועות האחרונים העבירה ישראל לכמה עשרות מדינות וארגונים בינלאומיים תיקי מודיעין לגבי העברות הנשק מאיראן לרוסיה בניסיון לגייס יותר מדינות בעולם להפעלת לחץ על המשטר בטהראן, כך לפי בכירים במשרד החוץ.

מל"ט איראני בשימוש רוסי במתקפה בקייב, 17 באוקטובר 2022. רויטרס
מל"ט איראני בשירות רוסיה בקייב, אוקטובר/רויטרס

למה זה חשוב:

  • המהלך הדיפלומטי-מודיעיני שהחל בסוף אוקטובר מהווה שינוי בהתנהלות הישראלית בכל הנוגע למעורבות האיראנית במלחמה באוקראינה.
  • עד לפני חודש ישראל כמעט ולא פעלה באופן יזום בזירה המדינית ולא נקטה במאמצי שתדלנות בנושא כדי להימנע ממתיחות מול רוסיה.
  • בכירים במשרד החוץ מקווים לנצל את המיקוד הבינלאומי בסיוע האיראני למאמצי המלחמה הרוסים באוקראינה כדי להגביר את הלחץ הבינלאומי על טהראן.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מאחורי הקלעים:

  • בכירים במשרד החוץ אמרו כי ב-20 באוקטובר נשלח מברק סודי מהאגף האסטרטגי במשרד החוץ לכמה עשרות שגרירויות ישראליות ברחבי העולם ובו בקשה להתחיל בקמפיין דיפלומטי נגד העברות הנשק מאיראן לרוסיה.
  • במברק התבקשו הדיפלומטים הישראלים לפנות לדרגים הבכירים במדינות בהן הם משרתים, להעלות את הסוגיה של העברת הכטב"מים האיראנים לרוסיה ואת החשש מהעברת טילים בליסטיים מאיראן לרוסיה, ולנסות להשיג מידע נוסף בנושא.
  • זמן קצר לאחר מכן שלח משרד החוץ לאותן שגרירויות תיק מודיעין שכלל מידע על העברות הנשק שאיראן ביצעה עד כה כולל המועדים בו הועבר הנשק, הסכומים שרוסיה שילמה לאיראנים והציוד שהועבר.
  • בשבועות שעברו מאז דיפלומטים ישראלים העבירו את המסרים הללו למשרדי הממשלה הרלוונטיים ולדרג המדיני בעשרות מדינות ומסרו את תיק המודיעין.
  • כך למשל, בכירים במשרד החוץ מסרו כי שגריר ישראל לאיחוד האירופי ולנאט"ו חיים רגב מסר את תיק המודיעין לסגן מזכ"ל נאט"ו. סגן שגריר ישראל בפולין מסר את התיק לגורמים במשרד החוץ הוורשה ובכיר במשרד החוץ קיים תדרוך בעניין לעשרות דיפלומטים במטה האיחוד האירופי בבריסל.
  • בשבוע שעבר שגריר ישראל במוסקבה אלכס בן צבי אף העלה את סוגיית אספקת הנשק האיראני בפגישה עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב, כך אמרו בכירים במשרד החוץ. על הפגישה דווח לראשונה ב"כאן".

שווה לשים לב:

  • ישראל ממקדת את המעקב שלה בימים אלה סביב המגעים בין רוסיה לבין איראן על אספקת טילים בליסטיים מתוצרת איראן לשימוש במלחמה נגד אוקראינה.

מה הלאה:

  • במקביל, משרד החוץ מעוניין לערוך כנס בינלאומי בנושא איום הכטב"מים האיראנים באזור ובעולם. דיפלומטים ישראלים החלו להעלות את הרעיון בשיחותיהם עם בנות בריתה של ישראל בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully