וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית: בן גביר יהיה "השר לביטחון לאומי"

עודכן לאחרונה: 25.11.2022 / 9:43

על פי נספח התפקידים שנחתם הלילה בין המפלגות, בן גביר יהיה השר לביטחון פנים מורחב. המפלגה תקבל גם את המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי. יריב לוין: "ההסכם הראשון בדרך להקמת ממשלת ימין יציבה". בן גביר: "צעד גדול לחתימה על הסכם קואליציוני מלא"

הנשיא לבן גביר: "לך ולמפלגה שלך יש תדמית שמעוררת דאגה בהרבה מקומות"/לעמ

הלילה (שישי) נחתם נספח תפקידים להסכם קואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית. על פי ההסכם איתמר בן גביר יהיה "השר לביטחון לאומי" (השר לביטחון פנים מורחב) ובהתאם לחוק יהיה גם חבר בקבינט. יצחק וסרלאוף, מקום שני ברשימה של עוצמה יהודית, יכהן כשר הנגב הגליל והחוסן הלאומי, עמיחי אליהו יכהן כשר המורשת, אלמוג כהן סגן שר הכלכלה וצביקה פוגל יהיה יו"ר ועדה לביטחון הפנים. עוד עולה כי יוקם משמר לאומי רחב היקף, שתפקידו להחזיר את המשילות לרחובות.

ח"כ לוין בירך ואמר כי זהו ההסכם הראשון בדרך להקמת ממשלת ימין יציבה בראשותו של בנימין נתניהו. ח"כ בן גביר הוסיף: "עשינו הלילה צעד גדול לחתימה על הסכם קואליציוני מלא, להקמת ממשלת ימין מלא מלא".

שני משרדים שקיבלה עוצמה יהודית הם משרדים שפוצלו. הראשון הוא משרד הנגב והגליל שפוצל ממשרד הנגב, הגליל והפריפריה והשני משרד המורשת שפוצל ממשרד ירושלים ומורשת. מסתמן כי משרד הפריפריה יינתן לש"ס ומשרד ירושלים יינתן ליהדות התורה.

חתימת נספח התפקידים בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית. ללא קרדיט, אתר רשמי
מעמד חתימת נספח התפקידים בין הליכוד לעוצמה יהודית, 25 בנובמבר 2022/אתר רשמי, ללא קרדיט

הסמכויות של השר לביטחון פנים יכללו בין היתר את המשטרה הירוקיה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג"ב-איו"ש. המשרד ייקרא מעתה "המשרד לביטחון לאומי". בראש המשרד יעמוד ח"כ בן גביר, שיכהן גם כשר בקבינט, וכחבר בוועדות השרים השונות. עוד סוכם כי יוקם משמר לאומי רחב היקף, ויורחב מערך התקינה של המילואים במג"ב לתפקוד מלא.

באשר למשרד לפיתוח הנגב והגליל, הוסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית על הרחבת סמכויות ותחומי הפעולה של המשרד, והוא ייקרא המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן לאומי. המשרד החדש יתוקצב בסכום של שני מיליארד שקל בשנה, לטובת פיתוח והעצמת הנגב הגליל והשכונות, הגברת מנועי צמיחה במרכזי הצעירים, דאגה לאזרחים ותיקים, וביצוע פרויקטים לאומיים לטובת חיזוק החברה הישראלית.

בנוסף, מנהלת התכנון במשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן החברתי תהיה אחראית על ביצוע הסדרת כלל ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון בהתאם להחלטות צוות שרים בראשות ראש הממשלה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

עוצמה יהודית תקבל את ראשות ועדת ביטחון הפנים, ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל ברוטציה, וסגן שר במשרד הכלכלה.

ח"כ יריב לוין מרכז צוות המו"מ של הליכוד מסר: "אני מברך על חתימת ההסכם עם סיעת עוצמה יהודית שהוא ההסכם הראשון בדרך להקמת ממשלת ימין יציבה בראשותו של בנימין נתניהו שתצעיד את מדינת ישראל לשנים טובות".

ח"כ איתמר בן גביר אמר כי "אני שמח שהסיכום על המשרדים שעוצמה יהודית תקבל יאפשר לנו לממש את הבטחות הבחירות שלנו - לביטחון ולחיזוק הנגב, הגליל והפריפריה. אני קורא לכל סיעות הימין להקים ממשלת ימין מלא מלא במהירות האפשרית. אסור שלפיד וגנץ ישלטו במדינת ישראל יום אחד נוסף".

"התנהלות לא רצינית"

הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט (המחנה הממלכתי) הגיב להחלטה על הקמת תפקיד השר לביטחון לאומי ומסירתו לעוצמה יהודית וכינה את המהלך "בדיחה עצובה על חשבון אזרחי ישראל, כחלק ממשחקי המו"מ בו ממציאים תארים לצורך פוליטי ללא קשר למציאות ולצרכי המדינה. ביטחון לאומי זה תחום הרבה יותר רחב מביטחון פנים. הוא כולל חוסן חברתי,עוצמה כלכלית, בטחונית, חינוך, בריאות, ערכים, יחסים בינלאומיים ועוד. במדינה מתוקנת השר לביטחון לאומי זה ראש הממשלה יחד עם הקבינט. מה יהיה כעת, המטה לביטחון לאומי יהפוך לחלק מהמשרד הזה? התנהלות לא רצינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully