וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקדמות גדולה" במו"מ הקואליציוני: עוצמה יהודית תקבל גם את תיק הנגב והגליל

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 23:51

בצל המשבר מול הציונות הדתית, בעוצמה יהודית אומרים כי חלה התקדמות בדרך להקמת הממשלה. עם זאת, בן גביר טוען כי עדיין לא הושגה הסכמה במחלוקת על משרד הפריפריה, שאותו דורשת גם ש"ס

בן גביר אמר באזכרת הרב כהנא כי הוא מתנגד לגירוש ערבים מישראל - וספג קריאות בוז/רוני כנפו

בעוצמה יהודית אומרים הערב (חמישי) כי יש "התקדמות גדולה" במשא ומתן הקואליציוני מול הליכוד על הקמת הממשלה הבאה. על פי המסתמן, מפלגתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר תקבל את המשרד לביטחון הפנים עם סמכויות מורחבות, משרד המורשת שפוצל ממשרד ירושלים וכן את משרד הנגב והגליל שפוצל ממשרד הפריפריה והיה אחד המכשולים המרכזיים בשיחות. בן גביר טוען כי עדיין לא הושגה הסכמה במחלוקת על משרד הפריפריה, שאותו דורשת גם ש"ס, וקיימים חילוקי דעות סביב הסדרת ההתיישבות הצעירה ונושאים כמו ביטחון, משפט וזהות יהודית. התקדמות דומה יש גם מול מפלגת ש"ס.

אתמול הליכוד וש"ס רשמו התקדמות במגעים בין המפלגות להקמת הממשלה הבאה. לפי ההבנות, יו"ר ש"ס אריה דרעי יקבל את תיקי הפנים והבריאות, בנוסף לתיקים נוספים עבור חברי המפלגה כמו תיק הדתות שאליו אמור לשוב השר לשעבר יעקב אביטן, ושני תיקים נוספים. הצדדים שואפים לחתום בהקדם על הסכם עקרונות משותף.

טקס השבעת הכנסת | יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך ישיבת סיעתו 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"התקדמות משמעותית" בדרך לממשלה. בן גביר/ראובן קסטרו

במסגרת השיחות, עדיין נבחנת אפשרות הרוטציה עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', על תיק האוצר. אם הצדדים יסכמו על כך באופן סופי, סמוטריץ' יכהן בתפקיד בשנתיים הראשונות ולאחר מכן יעביר לדרעי את המשרד ויכהן במקומו בתיקי הפנים והבריאות. עד כה, הפערים עם סמוטריץ' גדולים ובליכוד מקווים לגשר עליהם עם ההתקדמות מול שאר השותפות.

אתמול תקף בכיר הליכוד יריב לוין, שגם מנהל ההמשא ומתן הקואליציוני מטעם המפלגה, את יו"ר הציונות הדתית בשיחות סגורות. בשיחה שהדברים שנאמרו בה התפרסמו לראשונה בוואלה! אמר לוין כי מטרתו של סמוטריץ' היא "להקים ממשלה בתוך ממשלה". הוא טען כי הציונות הדתית רוצה לפרק משרדי ממשלה ו"להשתלט על חצי ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully