וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר על הגדה מתרחב: במערכת הביטחון קוראים להשבת גופת הצעיר הישראלי

עודכן לאחרונה: 24.11.2022 / 0:30

בתום הערכת מצב שקיים הרמטכ"ל, הודיע המתפ"ש על סגירת מעברי סחורות במעברים שבסמוך לג'נין; ג'למה וסאלם. זאת, בנוסף לסגירת המעבר ליצאת פועלים וכניסת ערביי ישראל. מערכת הביטחון דרשה שוב מהרשות הפלסטינית: "השיבו את גופת הצעיר הישראלי למשפחתו בישראל"

תושבי דלית אל-כרמל מפגינים להשבת גופתו של טירן/מערכת וואלה!

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב (רביעי) בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים הרמטכ"ל אביב כוכבי, על סגירת מעברים ג'למה וסאלם שבצפון השומרון למעבר סחורות החל ממחר ועד להודעה חדשה. זאת, בנוסף לסגירת המעבר ליציאת פועלים וכניסת ערביי ישראל. שר הביטחון אישר את המלצת גורמי הביטחון.

סגירת המעברים הינו צעד שנעשה כחלק מהמאמצים של מערכת הביטחון להפעיל לחץ על הפלסטינים, כדי להשיב את גופתו של הצעיר הישראלי טירן פרו. פרו, דרוזי תושב דלית אל כרמל, נפצע אנושות בתאונה אתמול סמוך לג'נין, והובא לבית החולים בעיר, אולם שם מת מפצעיו, וגופתו נחטפה על ידי חמושים.

בשלב זה הפעילות להשבת הגופה מתמקדת בשני מישורים: במישור המדיני מתקיים מו"מ עם גורמים ברשות הפלסטינית כדי להביא להשבת גופת הצעיר מג'נין וחזרה לשגרה. במישור הצבאי-מבצעי, יש להניח כי בצה"ל נערכים למבצע חילוץ ממוקד ורחב היקף בג'נין במטרה לפגוע במחבלים שיתנגדו למסירת הגופה.

מעבר ג'למה. Basel Awidat, פלאש 90
המעברים יישארו סגורים עד להודעה חדשה. מעבר ג'למה/פלאש 90, Basel Awidat
כביש 6 נחסם לתנועה בידי מפגינים מהעדה הדרוזית במחאה לשחרור גופתו של טירן פרו, הצעיר שגופתו נחטפה בג'נין. 23 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
חסימת כביש 6 בידי מפגינים, הערב/יואב איתיאל

בעדה הדרוזית הולך וגובר התסכול נוכח הימשכות השבת גופתו של פרו, שמחיר היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-18. ביישוב צעדה הערב הפגנת הזדהות עם משפחתו, שקראה לשחרור הגופה לקבורה. לפנות ערב עדכן ראש המועצה רפיק חלבי את התושבים בצעדים הננקטים כדי להשיבו. מאוחר יותר יצאו התושבים וחסמו את כביש 6 במחלף אליקים.

טירן פרו, שנהרג בתאונת דרכים בברטעה וגופתו נחטפה על ידי חמושים. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
"השיבו את גופת הצעיר הישראלי למשפחתו בישראל". טירן פרו, הצעיר הישראלי שגופתו נחטפה בג'נין/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום העריכו גורמים במערכת הביטחון כי עדיין יש סיכוי להידברות. גורמים ברשות העבירו מסר לישראל לפיו יש עדיין מקום להידברות עם החמושים, ושיאפשרו להם למצות את התהליך לפני שישראל נוקטת בצעדים צבאיים. במקרה שההידברות לא תצלח, כל פעולה צבאית תהיה על בסיס מודיעין והזדמנות מבצעית לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully