וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשלוחים אוויריים ממדינות זרות: 5 נעצרו בחשד למעורבות הברחת נשק בתוך צעצועים

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 21:37

בית המשפט האריך את מעצרם של שניים מהם, תושבי מזרח ירושלים, בשישה ימים, וכל היתר שוחררו בתנאים מגבילים

כוח משטרה, 23 בנובמבר 2022. דוברות משטרת ישראל
כוח משטרה/דוברות משטרת ישראל

המשטרה עצרה חמישה חשודים בייבוא חלקי נשקים מחו"ל באמצעות הסלקה בצעצועים לישראל. לפי החשד, חלקי הנשק הוסתרו בתוך משלוחי צעצועים שיובאו לישראל באמצעות משלוחים אוויריים משתי מדינות שונות בחודשים האחרונים.

במשטרה ניטרו מספר משלוחים בהם הסוו חלקי הנשק. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם בשישה ימים של לשני חשודים, תושבי מזרח ירושלים. שלושה חשודים נוספים שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירה.

במסגרת חקירה סמויה שהחלה בשיתוף פעולה בין יחידת אתגר בלהב 433 לבין המרכז לאבחון לאומי ברשות המיסים ובודקי המכס בנתב"ג, עלה חשד כי הגיעו מספר משלוחי חבילות ובהם חפצים הנחזים לחלקי נשק המוטמעים בהסלקה בתוך צעצועים שונים.

ביחידת אתגר בלהב 433 ניהלו בתקופה האחרונה חקירה סמויה יחד עם גורמי אכיפה ממדינות שונות בעולם, "אודות ייבוא של אמל"ח באמצעות משלוחי צעצועים", ועקבו במספר הזדמנויות אחר משלוחי הצעצועים שיובאו לישראל. חוקרי להב 433 החלו לבחון את הפריטים ביחד עם חטיבת הזיהוי הפלילי ואכן, נמצא חשד לייבוא של אמל"ח באמצעות משלוח.

עם התקדמות החקירה שוטרי יחידת אתגר הצליחו להתחקות אחר החשודים בהברחות ולאתרם. כאשר אמש, (שלישי) עם המעבר לחקירה גלוייה פשטו עשרות שוטרי יחידת אתגר ויחידה 33 (הגדעונים) מלהב 433 על בתיהם של החשודים וביצעו מעצרים וחיפושים בבתיהם.

סיכול ניסיונות הברחות אמל"ח לישראל התמקדו בשנה האחרונה בעיקר בגבולות ישראל - מצרים, לבנון וירדן, אך הפעם מדובר בניסיון הברחה במתווה של משלוחים באמצעות דיוור אווירי.

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה
  • נשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully