וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים להשיב את גופתו של טירן: אם השיחות לא יצליחו - בישראל נערכים לפעולה צבאית

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 18:18

במערכת הביטחון פועלים להשיב את הגופה החטופה של הצעיר הדרוזי שנהרג אמש בתאונה סמוך לג'נין. ברשות העבירו מסר לפיו יש מקום להידברות עם החמושים, וביקשו מישראל לאפשר לה לסיים את התהליך. אם השיחות ייכשלו, ההנחה היא שבצה"ל נערכים למבצע חילוץ בעיר

בווידאו: מאות דרוזים קוראים להשבת גופת הישראלי מג'נין/צילום: יואב איתיאל

במערכת הביטחון פועלים ללא הרף להשיב את גופתו של טירן פרו, הצעיר הישראלי שנהרג אתמול (שלישי) בתאונה סמוך לג'נין ונחטף על ידי חמושים מבית החולים בעיר. בשלב הזה הפעילות מתמקדת בשני מישורים. במישור המדיני מתקיים מו"מ עם גורמים ברשות הפלסטינית כדי להביא להשבת גופת הצעיר מג'נין וחזרה לשגרה. במישור הצבאי-מבצעי, יש להניח כי בצה"ל נערכים למבצע חילוץ ממוקד/רחב היקף בג'נין במטרה לפגוע במחבלים שיתנגדו למסירת הגופה.

גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי עדיין יש סיכוי להידברות. גורמים ברשות העבירו מסר לישראל בשעה האחרונה לפיו יש עדיין מקום להידברות עם החמושים, ושיאפשרו להם למצות את התהליך לפני שישראל נוקטת בצעדים צבאיים. במקרה שההידברות לא תצלח, כל פעולה צבאית תהיה על בסיס מודיעין והזדמנות מבצעית לפעול.

ראש העדה הדרוזית השייח' השייח מוואפק טריף חזר על ההאשמה לפיה החוטפים ניתקו את פרו ממכונות ההנשמה וחטפו את גופתו. "הילד היה חי ונושם, ניתקו אותו מהמכשירים, זה מעשה שלא ייעשה. זו תת רמה - כל אלה שחטפו, השמות שלהם כבר מוכרים".

בראיון ל לבן כספית ואריה אלדד ב־103fm אמר השייח' טאריף כי בעדה נמצאים במגעים עם הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון, "לא רק ברשות אלא גם בחו"ל. הפעלנו הרבה בעלי תפקידים והגענו עד לדמשק, ביירות, עזה. יש הוראה לשחרר את הגופה, מחכים רק ליישום. דיברתי גם עם שר הבטחון והרמטכ"ל, שאמר שהוא ייקצר את הביקור שלו בארה"ב. אנחנו סומכים על צה"ל ועל המדינה, גם על כל אלה שמנהלים את המשא ומתן. כולם מגנים וכולם אומרים שהם נגד המעשה הזה, מנסים לעזור. אתן הזדמנות למשא ומתן, אבל יש הרבה דרכים והרבה אפשרויות. אנו מבקשים להפעיל את הכול על מנת לשחרר את הגופה".

טירן פרו, שנהרג בתאונת דרכים בברטעה וגופתו נחטפה על ידי חמושים. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
טירן פרו, שנהרג בתאונה וגופתו נחטפה/מערכת וואלה!, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"החמושים שחטפו את הגופה יביאו על עצמם צרות", אמר מוקדם יותר היום גורם ביטחוני בכיר. "מעבר לזה הם פוגעים בכלכלה המקומית בג'נין ומבריחים את ערביי ישראל". עוד אמר הגורם כי "הפעולה שביצעו החמושים הביכה מאוד את הרשות הפלסטינית, שבלילה כבר חשבה שהסוגיה נפתרה".

"הפעולה הזו של חטיפת גופה מבית חולים ואחר כך מאזור המחסום גוררת אחריה ביקורת גם ברשות הפלסטינית, אבל גם מגורמים באירופה", הוסיף הגורם. "היא מציגה את הרשות כחסרת משילות. אנחנו מעריכים שלחמאס יש יד בנושא. נעשים מאמצים גדולים לסיים את האירוע על ידי גורמים ברשות, מנגנוני הביטחון ומושל ג'נין ומשפחתו. בשלב זה אין כל התפתחות".

ראש הממשלה יאיר לפיד שוחח היום עם אביו של טירן, ולאחר מכן הזהיר את החמושים שחטפו את הגופה. "ישראל הוכיחה בחודשים האחרונים שאין מקום ואין מחבל שהיא לא יודעת להגיע אליו, מהקסבה בשכם, מחנה הפליטים בג'נין, לזירות קרובות ורחוקות. אם גופתו של טירן לא תוחזר, החוטפים ישלמו מחיר יקר". גם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס לחטיפת הגופה וכינה אותה "מעשה נבלה של פראי אדם. יש לפעול בכל האמצעים כדי להשיב את גופתו של טירן לחיק משפחתו".

זירת תאונת דרכים בברטעה. 22 בנובמבר 2022. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
זירת התאונה ליד ברטעה, אתמול/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

פרו וחברו אדיר דקסה, שניהם בני 18 בני העדה הדרוזית, תלמידי כיתה י"ב מדליית אל כרמל, הגיעו לכפר ברטעה, שחציו מצוי בשטח ישראל וחציו השני בשטח הפלסטיני, במטרה לערוך קניות. לאחר שנקלעו לתאונת הדרכים הקשה, נעשו מאמצים לפנות את פרו לישראל, בסיוע ראש מועצת דליית אל כרמל רפיק חלבי, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, רסאן עליאן. בשל פציעותיו הקשות, הוא טופל על ידי אנשי רפואה פלסטינים במקום ופונה לבית החולים בעיר ג'נין. דקסה פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

לאחר שמת מפצעיו בבית החולים אבן סינא בג'נין, גופתו של פרו נחטפה על ידי חמושים פלסטינים, שסברו שהוא איש כוחות הביטחון של ישראל הפועל כמסתערב. מדובר צה"ל נמסר כי "הציפייה שהגופה תוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש".

כעת נעשים מאמצים להשיב את גופתו, כשבשלב זה גם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מעורבים, אך הם מתקשים להוציא את הגופה מידי החמושים. אנשי מנגנוני הביטחון אף הגיעו עם כלי רכב ממוגנים לבצע פעולה של הידברות, אך החמושים פתחו בתגובה באש לעברם. גורם ביטחוני סיפר כי הייתה התקדמות משמעותית בהתערבות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ומושל ג'נין, וכי הגופה עמדה להימסר, אך שוב נחטפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully