וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקדמות בין הליכוד לש"ס, דרעי יקבל את תיקי הפנים והבריאות

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 18:11

במסגרת ההבנות בין המפלגות, ש"ס תקבל כמה תיקים נוספים, בהם משרד הדתות. האפשרות לרוטציה בין דרעי לסמוטריץ' במשרד האוצר עולה בשיחות, אולם הפערים במו"מ עם הציונות הדתית עדיין גדולים

דרעי תועד לוחש לרב הראשי יצחק יוסף: "יש מלחמה גדולה על תיק הדתות, השם ירחם"/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הליכוד וש"ס רשמו היום (רביעי) התקדמות במגעים בין המפלגות להקמת הממשלה הבאה. לפי ההבנות, יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי יקבל את תיקי הפנים והבריאות, בנוסף לתיקים נוספים עבור חברי המפלגה כמו תיק הדתות שאליו אמור לשוב השר לשעבר יעקב אביטן, ושני תיקים נוספים. הצדדים שואפים לחתום בהקדם על הסכם עקרונות משותף.

במסגרת השיחות, עדיין נבחנת אפשרות הרוטציה עם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', על תיק האוצר. אם הצדדים יסכמו על כך באופן סופי, סמוטריץ' יכהן בתפקיד בשנתיים הראשונות ולאחר מכן יעביר לדרעי את המשרד ויכהן במקומו בתיקי הפנים והבריאות, אם יסכים לכך. עד כה, הפערים עם סמוטריץ' גדולים ובליכוד מקווים לגשר עליהם עם ההתקדמות מול שאר השותפות. שני תיקים נוספים שש"ס מעוניינת בהם הם משרד הרווחה והמשרד הנגב, הגליל והפריפריה.

בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ', אריה דרעי, אביגדור ליברמן בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
נתניהו, דרעי וסמוטריץ' בעת השבעת הכנסת החדשה, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

במקביל למגעים עם ש"ס, מחריפה המחלוקת בין הליכוד לציונות הדתית בעניין חלוקת התיקים. יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, דורש גם את תיק הנגב והגליל, אך בליכוד טרם הסכימו, וחלוקת התיקים הקטנים יותר נתונה עוד לשינויים.

מוקדם יותר היום תקף ח"כ יריב לוין, בכיר הליכוד ומנהל המו"מ הקואליציוני מטעם המפלגה, את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בשיחות סגורות בעניין המשא ומתן להקמת הממשלה.

מדובר בשיחה שהדברים שנאמרו בה מתפרסמים לראשונה בוואלה! ובה לוין אמר כי מטרתו של סמוטריץ' היא "להקים ממשלה בתוך ממשלה". הוא טען כי הציונות הדתית רוצה לפרק משרדי ממשלה ו"להשתלט על חצי ממשלה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בציונות הדתית השיבו אש לליכוד ומסרו כי "קשה לרדוף כל יום אחרי עשרות ספינים שקריים שהליכוד מוציא מגמתית לעיתונאים. אנחנו בכלל מאמינים שנכון לנהל מו"מ בחדר ולא בתקשורת. אבל הליכוד החליט למרבה הצער לקבוע פגישות משא ומתן בקושי אחת לשלושה ימים ובין לבין לתדרך ולהספין כדי להכפיש ולהקטין אותנו, ולשלוח גדודי צייצנים ו'פרשנים' לשקר, לקלל ולגדף בוולגריות".

בליכוד תקפו בחזרה: "בצלאל, ביום של פיגועי טרור רצחניים שבו הציבור מצפה להקמת ממשלה שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל - עזוב את הג'ובים ובוא לחתום עוד הערב על הקמת ממשלת ימין על מלא", נמסר.

  • עוד באותו נושא:
  • ש"ס
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully