וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: חשד שתלמיד קיבל בשוגג שני חיסונים מאותו סוג

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 21:12

בתום מתן סדרת חיסונים שגרתיים נגד וירוס הפפילומה בבית ספר קוגל בחולון, מצאה החברה האחראית חוסר התאמה בין מספר התלמידים שחוסנו לבין מספר החיסונים שניתנו בפועל. משרד הבריאות פתח בתחקיר, והנחה לפצל עד להודעה חדשה את החיסונים

חיסון לקורונה, תל אביב, 4 ביולי 2021. תומר נויברג, פלאש 90
נמצא חוסר התאמה בין מספר התלמידים שחוסנו לבין מספר החיסונים שניתנו בפועל. חיסון/פלאש 90, תומר נויברג

תלמיד בבית ספר בחולון קיבל ככל הנראה בשוגג שני חיסונים מאותו הסוג, במקום חיסון מסוג אחר - כך מסר היום (רביעי) משרד הבריאות. האירוע התרחש בשבוע שעבר בבית הספר קוגל, במהלך מתן חיסונים שגרתיים מסוג דיפטריה, טטנוס, שעלת וחיסון נגד נגיף הפפילומה, שבסיום עלה נמצא חוסר התאמה בין מספר התלמידים שחוסנו לבין מספר החיסונים שניתנו בפועל.

חברת פמ"י, האחראית על החיסונים, שלחה ביום שני דוח אירוע חריג על ידי החברה למשרד הבריאות, לפיו, ככל הנראה אחד הילדים קיבל שני חיסונים מאותו הסוג במקום את שני החיסונים השונים. משרד הבריאות בודק את האירוע ואת נסיבותיו ואולם מממצאי הבדיקה הראשונית נראה כי מדובר בטעות אנוש.

לוגו משרד הבריאות. משרד הבריאות, אתר רשמי
משרד הבריאות בודק את האירוע ואת נסיבותיו. משרד הבריאות/אתר רשמי, משרד הבריאות

משרד הבריאות ערך אתמול בערב שיחה עם הנהלת החברה והחל בתחקיר עומק. המשרד הנחה הבוקר את כל הגורמים המחסנים בבתי הספר כי עד לסיום התחקיר יש לתת את החיסונים במועדים שונים ולא באותו מועד. במהלך היום נערכה שיחה בין לשכת הבריאות המחוזית למנהל בית הספר, וכמו כן נערכות שיחות עם ההורים של הנערים ונערות שעלולים להיות מעורבים, על פי התחקיר הראשוני, באירוע.

מפמ"י נמסר בתגובה, "המקרה התגלה כתוצאה מבקרה מקצועית עצמית המתבצעת בסיום כל יום חיסונים. המקרה דווח למשרד הבריאות. אנו מברכים על תהליך הבחינה שמוביל משרד הבריאות שמטרתו שיפור מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully