וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לטראמפ: בית המשפט העליון סלל הדרך לשיחרור החזרי המס שלו

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 11:37

הצעד של בית המשפט מהווה הפסד משמעותי לטראמפ, שסרב לשחרר את החזרי המס שלו במשך שנים, וכעת נמצא תחת כמה חקירות מקבילות. בית המשפט דחה את הטיעון של טראמפ שהמטרה מאחורי בבקשת החזרי המס שלו היא למעשה פוליטית

בית המשפט העליון בארצות הברית סלל אתמול (שלישי) את הדרך לשירותי מס ההכנסה לשחרר את החזרי המס של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לוועדת בית נבחרים בהובלת מחוקקים דמוקרטים.

הצעד של בית המשפט מהווה הפסד משמעותי לטראמפ, שסרב לשחרר את החזרי המס שלו במשך שנים, וכעת נמצא תחת כמה חקירות מקבילות.

בניגוד לנשיאי העבר, טראמפ סירב לחשוף את החזרי המס שלו לאורך ארבע שנות כהונתו. המידע יכול לשפוך אור על מקור ההון שלו ועל הפעילויות של החברה המשפחתית, ארגון טראמפ.

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות לנשיאות 2024. רויטרס
מתמודד שוב לנשיאות ב-2024. דונלד טראמפ/רויטרס
נשיא בית המשפט העליון של ארה"ב ג'ון רוברטס בנאום מצב האומה בקונגרס, 4 בפברואר 2020. רויטרס
נשיא בית המשפט העליון ג'ון רוברטס/רויטרס

הצוות המשפטי של טראמפ ניסה לשמור על המסמכים סודיים, ופנה לבית המשפט העליון, שבו מכהנים כעת שלושה מינויים של הנשיא לשעבר, לאחר שהפסיד שבערכאה נמוכה יותר. הנשיא הנוכחי של בית המשפט ג'ון רוברטס הטיל צו מניעה זמני על הבקשה לזימון החזרי המס ב-1 בנובמבר.

ועדה של בית הנבחרים בראשות ריצ'רד ניל, חבר קונגרס דמוקרטי ממסצ'וסטס, ביקשה את החזרי המס ממס ההכנסה לראשונה ב-2019, אך הנשיא סרב להעביר אותם. ב-2021, תחת ממשל ביידן, משרד המשפטים שינה את דעתו והחליט שמס ההכנסה חייב לציית לבקשת הוועדה.

שופט שמינה טראמפ פסק בשנה שעברה לטובת בית הנבחרים, ובית המשפט לערעורים סרב להפוך את הפסיקה שלו. לדבריו, הבקשה לקבל את המסמכים משרתת מטרה חקיקתית לגיטימית של בדיקת חוקי המס ויישומם על נשיא מכהן. בית המשפט גם דחה את הטיעון של טראמפ שהמטרה של הבקשה היא למעשה פוליטית.

דובר של משרד האוצר אמר אתמול ל-CNN כי המשרד "יציית להחלטת בית המשפט לערעורים". עם זאת, לא ברור עדיין מתי תקבל ועדת בית הנבחרים את מסמכי המס של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully