וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ישראל חיסלה קצין בכיר במשמרות המהפכה בסוריה

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 10:25

במשמרות המהפכה טוענים כי דאוד ג'עפרי, קולונל מזרוע האוויר והחלל של הארגון, נהרג בפיצוץ מטען חבלה ליד דמשק. בארגון הזהירו מנקמה על "הפשע" שביצעו "סוכני המשטר הציוני". ההתנקשות אירעה ימים אחרי תקיפת הספינה בבעלות ישראלית חלקית במפרץ

בווידאו: מסע ההלוויה של חסן סייד חודיאי בטהראן/צילום: רויטרס

משמרות המהפכה של איראן האשימו היום (רביעי) את ישראל בהתנקשות בקצין בארגון בסוריה, שנהרג ביום שני בפיצוץ מטען בסמוך לבירה דמשק. הארגון איים לנקום את "הפשע" שביצעו, לטענתו, "סוכנים של המשטר הציוני". הקצין שנהרג הוא קולונל דאוד ג'עפרי, שהיה חבר בזרוע האוויר והחלל של משמרות המהפכה. הזרוע אחראית, בין היתר, על ארסנל המל"טים הנרחב של איראן.

בישראל לא הגיבו להאשמות משמרות המהפכה, אך החיסול של הקצין הבכיר אירע ימים אחרי שספינה בבעלות ישראלית עקיפה הותקף על ידי מל"ט במפרץ עומאן. גורמים בישראל הטילו את האחראיות על איראן, שהואשמה בשורת תקיפות של כלי שיט הקשורים לישראל בשנים האחרונות.

איראן שלחה אלפי "יועצים" לסוריה כדי לסייע למשטרו של בשאר אסד מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011, ועשרות מהם נהרגו. חלקם, לפי הדיווחים, חוסלו על ידי ישראל, שמצהירה כי היא פועלת למניעת התבססות איראנית מעבר לגבול.

בשבועות האחרונים דיווח המשטר בדמשק על שורת תקיפות ישראליות, האחרונה שבהן ביום שבת בבוקר. גורם צבאי סורי אמר כי ארבעה חיילים נהרגו בתקיפה אווירית שכוונה נגד מטרות באזור החוף ובמרכז המדינה, והוסיף שנגרם גם נזק.

דאוד ג'עפרי, קצין במשמרות המהפכה של איראן, במפגש עם המנהג העליון עלי חמינאי. רשתות חברתיות, צילום מסך
זרוע האוויר והחלל אחראית בין היתר על ארסנל המל"טים. ג'עפרי וחמינאי/צילום מסך, רשתות חברתיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully