וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל ביידן מינה לראשונה שליח מיוחד לעניינים פלסטיניים

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 22:27

האדי עמר שמונה לתפקיד, יישב בוושינגטון, ויהיה אחראי על חיזוק היחסים עם הפלסטינים ועל המגעים עם ישראל בנושא הפלסטיני. הממשלה היוצאת ורה"מ המיועד נתניהו עודכנו מראש. מינויו נועד להעלות את דרג הייצוג האמריקני לפלסטינים כל עוד לא נפתחת מחדש הקונסוליה בירושלים

בווידאו: אבו מאזן בכנס בקזחסטן לאחר לילה התפרעויות במזרח ירושלים: לא נקבל את המשך המצב/הטלוויזיה הפלסטינית

ממשל ביידן הודיע היום (שלישי) לקונגרס על מינוי חדש של שליח מיוחד לענייני פלסטינים שיהיה אחראי על הקשרים של ארה"ב עם הרשות הפלסטינית ועם העם הפלסטיני - כך אמרו לוואלה! בכירים במשרד החוץ האמריקני. מי שמונה לתפקיד הוא הדיפלומט האמריקני האדי עמר.

האדי עמר. טוויטר, אתר רשמי
קידום משמעותי עבורו. האדי עמר/אתר רשמי, טוויטר

למה זה חשוב

  • ההחלטה האמריקנית היא שדרוג של מערכת היחסים בין ארה"ב לבין הפלסטינים. זו הפעם הראשונה בה ארה"ב ממנה שליח מיוחד במשרד החוץ האמריקני שמתעסק באופן ממוקד רק ביחסים עם הפלסטינים.
  • זה גם קידום משמעותי עבור עמר, ששימש בשנתיים האחרונות כסגן עוזר שר החוץ האמריקני לעניינים ישראלים-פלסטינים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

במוקד החדשות

  • בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר כי השליח המיוחד לעניינים פלסטינים יישב בוושינגטון ויעבוד מאגף המזרח התיכון במשרד החוץ. הדיפלומטים האמריקנים במשרד לעניינים פלסטינים בירושלים יעבדו בצורה צמודה עם השליח המיוחד.
  • השליח המיוחד לעניינים פלסטינים יעבוד בצורה הדוקה עם הפלסטינים וההנהגה שלהם, ויחד עם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס וצוותו, ימשיך לעבוד גם מול ישראל בסוגיות שקשורות לפלסטינים, אמר הבכיר במשרד החוץ האמריקני.
נשיא ארהב ביידן נפגש עם יור הרשות הפלסטינית אבו מאזן 15 ביולי 2022. רויטרס
ביידן ואבו מאזן בפגישתם ברמאללה ביולי/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • בכירים אמריקנים ופלסטינים אמרו כי המהלך נמצא כבר כמה חודשים בדיונים בין ממשל ביידן לבין ההנהגה הפלסטינית. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הסתייג בתחילה מהמינוי אבל בשבועות האחרונים הבהיר כי הרשות הפלסטינית תעבוד עם עמר ותשתף עמו פעולה.
  • משרד החוץ האמריקני עידכן מראש את הממשלה היוצאת בישראל יאיר לפיד, וכן את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויועציו.

בין השורות

  • יצירת התפקיד החדש של שליח מיוחד לעניינים פלסטינים נועדה גם לשדרג כמה שיותר את היחסים בין ארה"ב לפלסטינים ואת דרג הייצוג הדיפלומטי האמריקני לרשות הפלסטינית, עד אשר ניתן יהיה לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים, ששימשה כנציגות הדיפלומטית האמריקנית לפלסטינים עד שנסגרה ב-2019.
  • "כמו שהנשיא ביידן אמר בביקורו בישראל ובגדה המערבית, אנחנו מחוייבים לפתוח מחדש את הקונסוליה הכללית שלנו בירושלים ולחזון של פתרון שתי המדינות", אמר בכיר במשרד החוץ האמריקני.
  • השליח האמריקני לשעבר לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, מרטין אינדיק, אמר לוואלה! כי המהלך שולח מסר לפלסטינים לגבי החשיבות שממשל ביידן מייחס לקשרים איתם, בזמן בו משרדי הקונסוליה בירושלים סגורים ובזמן שגם משרדי אש"ף בוושינגטון עדיין סגורים.
  • "שר החוץ בלינקן ובכירים אחרים במשרד החוץ בוושינגטון מכירים את האדי עמר וסומכים עליו ותהיה לו השפעה בדרגים הגבוהים", אמר אינדיק.

התמונה הגדולה

  • אינדיק הדגיש כי המהלך הוא שדרוג של היחסים עם הפלסטינים בזמן בו קיימת הידרדרות משמעותית במצב בגדה המערבית. "זה מראה על הדאגה הרבה בוושינגטון ועל ההכרה של הממשל בכך שצריך אדם מנוסה שיהיה אחראי בצורה ישירה", אמר אינדיק.
  • הוא הוסיף כי האתגר של עמר יהיה לחזק את הרשות הפלסטינית ולשכנע את ההנהגה הפלסטינית לבצע רפורמות רציניות "שבלעדיהן הגדה המערבית תהפוך בהדרגתיות לאזור לא נשלט שעלול להתפוצץ".
הקונסוליה האמריקאית, ירושלים. רויטרס
ששימשה כנציגות הדיפלומטית האמריקנית לפלסטינים עד שנסגרה. הקונסוליה בירושלים/רויטרס

מה הם אומרים

  • בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר כי ההחלטה ליצור את התפקיד החדש נועדה לחזק את היחסים בין ארה"ב לבין הפלסטינים.
  • "הצעד הזה משרת את האינטרסים של ארה"ב ומחזק את היכולת שלנו להעמיק את מערכת היחסים עם הפלסטינים, לסייע להתמודד עם האתגרים במערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים. המהלך הזה גם משרת את הישראלים, את הפלסטינים ואת השותפים האחרים שלנו באזור", אמר הבכיר במשרד החוץ האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully