וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות לחיילים משוחררים ורפורמות משפטיות: אלה דרישות הליכוד במו"מ הקואליציוני

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 21:54

ברקע הקיפאון במו"מ הקואליציוני והביקורת הפנימית בליכוד על צורת ניהולו, פרסמה הערב המפלגה רשימה של חלק מהדרישות שלה בנושאים שונים. בין השאר הושם דגש על חיזוק מעמד הכנסת והפיכת תפקידים מרכזיים למשרות אמון, וכן על חיזוק ההתיישבות והסדרת המאחזים הבלתי חוקיים

בווידאו: סמוטריץ עם כניסתו לפגישה עם נתניהו בכנסת/יקי אדמקר

לאחר שהיה נראה שיש התקדמות במו"מ הקואליציוני בין הליכוד לשאר המפלגות בגוש הימין, השיחות חזרו היום (שלישי) לדשדש. זאת, לאחר הזעם ביהדות התורה לאחר שנחשפה ההצעה הנדיבה שקיבל יו"ר ש"ס אריה דרעי, וכן התעקשותו של יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שמפלגתו תקבל את תיק הנגב והגליל - תיק שגם הוא הובטח לש"ס.

ברקע הביקורת הפנימית בליכוד על צורת ניהול המו"מ, והדרישות הרבות של השותפות הקואליציוניות, פרסמה המפלגה הערב את רשימת חלק מהדרישות של המפלגה בנושאים שונים. בעוד שלפי חלק מהפרסומים דרשו החרדים את הגדלת הקצבאות לאברכים, בליכוד שמו בין השאר דגש על חיילי צה"ל והטבות לחיילים משוחררים וסטודנטים.

נתניהו, דוד ביטן 22 בנובמבר 2022. מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו וביטן בישיבת סיעת הליכוד/פלאש 90, מרים אלסטר

נושא משותף נוסף שהופיע בדרישות של יתר המפלגות הוא הרפורמות המשפטיות, שנמצאות גם ברשימת הדרישות של הליכוד. "חיזוק מעמד הכנסת והשבת האיזון הראוי בין הרשויות, בין היתר באמצעות חקיקת חוק יסוד:החקיקה" הוא סעיף אחד שמופיע ברשימה. סעיף נוסף מדבר על הפיכת משרת היועצים המשפטיים למשרת אמון. "רפורמה בשירות הציבורי ומעבר למשרות אמון בתפקידים מרכזיים במשרדי הממשלה ההכרחיים לשם ביצוע מדיניות הממשלה".

בליכוד התייחסו גם לנושא ההתיישבות ודרשו את "חיזוק ההתיישבות היהודית בכל חלקי ארץ ישראל, הסדרת ההתיישבות הצעירה לרבות חיבורי חשמל ומים, בלימת הבנייה הבלתי-חוקית וההשתלטות על שטחי C, מימוש מתווה אביתר בהתאם להחלטת הממשלה היוצאת", וכן את הבטחת המשך הפעילות של הישיבה במאחז הבלתי חוקי חומש.

בתחום החינוך דורשים בליכוד לבטל את הרפורמה של השרה יפעת שאשא ביטון בלימודי היסטוריה, תנ"ך, ספרות ואזרחות. שאשא ביטון הגיבה לדרישה: "נתניהו ושותפיו רוצים לעבור עם D9 גם על מערכת החינוך. בשם תאוות ההרס הם מבקשים לפגוע בתלמידים ובמורים. ביטול הרפורמה יחזיר את המערכת אחורה, ויפגע בזכות התלמידים לחינוך מתקדם וחדשני. לא מפתיע בשביל מי שרוצה להחזיר מדינה שלמה אחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully