וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבי בתום פגישות בארה"ב: "נאיץ תוכניות מבצעיות נגד איראן"

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 19:33

בסיום פגישותיו עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, יו"ר המוטות המשולבים מארק מילי ובכירים נוספים, הזהיר הרמטכ"ל כי איראן ממשיכה לפתח נשק גרעיני, "אנחנו בנקודת זמן קריטית". אתמול הוענק לכוכבי עיטור כבוד על העמקת השותפות בין ישראל לארצות הברית

בווידאו: הענקת עיטור הכבוד לרמטכ"ל, אביב כוכבי ע"י יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב/צילום: דובר צה"ל

הרטמכ"ל אביב כוכבי אמר היום (שלישי) כי צה"ל מאיץ תוכניות מבצעיות כנגד איראן. הדברים נאמרו בתום סדרת פגישות בוושינגטון, ארצות הברית, במסגרתן שוחח עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, יו"ר המוטות המשולבים גנרל מארק מילי, ובכירים אמריקנים נוספים.

בפגישתם של כוכבי וסאליבן, שוחחו השניים על אתגרי הביטחון במזרח התיכון והאיום האיראני. בפגישה מסר סאליבן כי ארצות הברית עומרת מאחורי התחייבותו של ביידן למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני. עוד דנו השניים במצב הבחטוני ביו"ש וברצון למנוע התדרדרות בטחונית באזור. במהלך ביקורו, נפגש הרטמכ"ל גם ראש ה-CIA ויליאם ברנס, ושגריר ישראל בארצות הברית מיכאל הרצוג.

תמונות מהערכות מצב עם פתיחת מבצע ״עלות השחר״ 05 באוגוסט 2022. דובר צה"ל, אתר רשמי
"אנחנו בנקודת זמן קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות", כוכבי/אתר רשמי, דובר צה"ל

"אני מודה לממשל ולבכירי מערכת הביטחון של ארצות הברית על השותפות והתמיכה במדינת ישראל ובצה"ל". אמר הרמטכ"ל בתום סבב הפגישות. "מצד אחד, איראן נמצאת תחת לחצים רבים, כלכליים, צבאיים ופנימיים, ומנגד ממשיכה לקדם את פרוייקט הגרעין", הוסיף כוכבי, "אנחנו בנקודת זמן קריטית המחייבת את האצת התוכניות המבצעיות ואת שיתוף הפעולה כנגד איראן ושלוחיה באזור". הרמטכ"ל סיכם את דבריו ושיבח את שיתוף הפעולה והידידות העמוקים בין ישראל לארצות הברית.

אתמול, קיבל כוכבי את עיטור הכבוד האמריקני "Legion of Merit" על ידי גנרל מילי, יו"ר המטות המשולבים. העיטור ניתן בשם הנשיא ביידן, והוענק לו עקב בעמקת השותפות האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית. כוכבי ביסס את מעמדה של ישראל כמובילה ביטחונית-אזורית, בעלת יכולת ואפקטיביות מבצעית במזרח התיכון", נאמר בטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully