וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה לנקום ופגע בנער תמים: בן 16 יואשם ברצח ואליד שהאב בג'סר א-זרקא

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 17:06

זהות הנער נחשפה בתום חקירה שנמשכה יותר מחדש מאז נרצח ואליד שהאב בפיצריה בה ישב. מהחקירה עולה כי הרקע למעשה הוא סכסוך בין משפחות ביישוב וכי שהאב לא היה יעד לפגיעה. "כל פענוח של מקרה רצח, כל שכן בחברה הערבית הוא מורכב"

תיעוד הירי בג'סר א-זרקא/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כתב אישום יוגש נגד צעיר בן 16 תושב ג'סר א-זרקא, החשוד המעורבות ברצח ואליד שהאב בן ה-13 - כך הודיעה היום (שלישי) במשטרה. זהותו נחשפה בתום חקירת המקרה, שארע בחודש שעבר, ובו נפצע שהאב מירי שהתרחש מחוץ לפיצרייה בעיר, ומת כעבור מספר ימים מפצעיו. מהחקירה עלה כי הרקע למעשה הוא סכסוך בין משפחות ביישוב וכי הילד לא היה יעד לפגיעה.

החקירה, שנעשתה על ידי בלשי הימ"ר בג'לג'וליה, כללה שימוש באמצעים טכנולוגיים וחקירתיים ובמהלכה נאספו מגוון ראיות בהם, בין היתר, עדים לאירוע, צילומי מצלמות אבטחה.

לבקשת המשטרה, מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בחיפה, ולאחר 35 ימי מעצר באישור היועץ המשפטי לממשלה, הוגשה נגדו הצהרת תובע.

ואלי דבן ה-13 שנורה מחוץ לפיצרייה בג'סר א-זרקא. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
שהאב בן ה-13 שנרצח בירי/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

"אירוע חמור זה בו נורה נער תמים על לא עוול בכפו הביא אותנו לחקירה מאומצת אותה הציב מפקד המחוז בראש סדר העדיפות", אמר ר' צוות החקירה בימ"ר חוף, פקד שאדי סיאגה. "גיבשנו מגוון ראיות על מנת להביא למעצרו של החשוד תוך ימים ספורים. כל פענוח של מקרה רצח, כל שכן בחברה הערבית הוא מורכב ודורש משאבים רבים ועל כן פעלנו במסירות, ביסודיות ובמקצועיות בכדי להביא את החשוד לדין".

הירי בשהאב הינו אחד מבין אירועי אלימות רבים ביישוב. ארבעה ימים קודם לירי בפיצריה נרצח ג'לאל עמאש, בן 17, בחנות ירקות של דודו, וב-21 באוקטובר נפצע באורח קשה צעיר בן 25 ביישוב. יום לאחר מכן הגיע מפכ"ל המשטרה ליישוב במסגרת מבצע נרחב בו פעלו 300 שוטרים, אולם כבר למחרת אירעה קטטה המונית במקום. ב-30 באוקטובר נפצע בן 12 באורח קשה, וצעיר בן 25 נפצע בחצר בית. בפעולת נקמה נהרג זאהי ג'ורבאן בן 19 ונפצע קשה בן 24.

ב-12 בנובמבר אירעה קטטה המונית בין שתי המשפחות במרכז המסחרי "מול זכרון" בזכרון יעקב, בה נפצע בן 22. כמו כן, ב-27 באוקטובר הוגש כתב אישום נגד תושבי ג'סר א-זרקא בני 24 ו-20 בגין דריסה של תושב הכפר בן 35 באמצעות טרקטורון סמוך לתחנת דלק בבנימינה, שהסתיימה בפציעה קשה.

מניין הנרצחים מאז תחילת השנה בחברה הערבית עומד על 99. על פי עמותת יוזמות אברהם ב-2021 נרצחו 113 ערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully