וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "נתקוף חמושים כורדים בטנקים וחיילים"

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 15:27

טורקיה ערכה כמה מבצעים צבאיים גדולים נגד YPG ולוחמי דאעש בצפון סוריה בשנים האחרונות. ארה"ב ורוסיה הביעו את הנתגדותן להסלמה צבאית באזור

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי טורקיה תתקוף חמושים בטנקים ועם חיילים מהר ככל האפשר, לאחר שבאחרונה המתקפות לאורך הגבול הסורי בין הכוחות הטורקים למליציה הכורדית הסלימו. "נתקוף את המחבלים במשך כמה ימים עם המטוסים שלנו, התותחים והרובים", אמר ארדואן בנאום. "בעזרת אלוהים, נעקור מהשורש את כולם מהר ככל האפשר, עם הטנקים והחיילים שלנו".

ארצות הברית מנגד אמרה כי היא מתנגדת לכל פעולה צבאית שמערערת את המצב בסוריה, לדברי דובר של משרד ההגנה. רוסיה גם כן קראה לטורקיה להפגין ריסון בשימוש בכוח צבאי בסוריה ולמנוע הסלמה, על פי דיווח סוכנויות חדשות שונות ברוסיה, שציטטו את שליח רוסיה לסוריה.

האמירות הגיעו לאחר שטורקיה אמרה אתמול כי במתקפת מרגמות של לוחמי YPG בצפון סוריה נהרגו שני אנשים. זאת בעקבות מתקפה אווירית טורקית בסוף השבוע ופיגוע טרור קטלני באיסטנבול בשבוע שעבר.

מתקפת טילים טורקית על כורדים בסוריה. רויטרס
מתקפה אווירית טורקית/רויטרס
מתקפת טילים טורקית על אזור כורדי בסוריה. רויטרס
מתקפה אווירית טורקית/רויטרס

ארדואן אמר כי הפעילות הצבאית לא תהיה מוגבלת למטוסים ותערב אולי גם כוחות קרקע. טורקיה ערכה כמה מבצעים צבאיים גדולים נגד YPG ולוחמי דאעש בצפון סוריה בשנים האחרונות.

דובר משרד ההגנה האמריקני אמר כי וושינגטון הביעה את חששותיה מפני הסלמה באזור וההשפעה של הסלמה כזאת על המאבק במדינה האיסלאמית. "אנחנו מתנגדים למבצעים כאלה, וקראנו לשני הצדדים להימנע מהסלמה", הוא הוסיף. ארצות הברית צידדה בכוחות הדמוקרטיים הסורים (SDF ) שאותם מובילים YPG, מה שיצר קרע בינה לבין טורקיה.

ביום ראשון מטוסים טורקיים תקפו 89 מטרות בסוריה ובעיראק במבצע שכוון נגד ה-PKK וה-YPG, שלדברי אנקרה, היא זרוע של PKK. על פי משרד ההגנה הטורקי, 184 חמושים נהרגו בפעילות בימים ראשון ושני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully