וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורשים של "גוב האריות"? ההתארגנות החדשה שמאיימת להשליט טרור ביהודה ושומרון

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 15:39

הקבוצה, שמכנה את עצמה "המערה השחורה", משתמשת בחשבון הטלגרם של "גוב האריות", שזכה לתהודה רבה עד לפגיעה בו ע"י כוחות הביטחון. היא אחת מבין הקבוצות שקמו ביהודה ושומרון בשאיפה להגיע להישגי התארגנות הטרור. "היה ברור שאחריהם יבואו עוד, יש לפעול נגד התופעה"

בווידאו: נוסעים ברחבי העיר עם נשקים שלופים: חוליות הטרור שמנסות לחקות את "גוב האריות". 19 באוקטובר 2022/(תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים)

מאז ספגה התארגנות הטרור "גוב האריות" פגיעה קשה על ידי מערכת הביטחון, קבוצות חקיינים רבות קמו לה ברחבי יהודה ושומרון. אחת מהן מכנה את עצמה "המערה השחורה", ולפי מספר גורמים, היא משתמשת בחשבון הטלגרם של גוב האריות, שבשעתו היה פופולרי מאוד ויצר תהודה רבה. בחודשים האחרונים הזהירו גורמים בצה"ל כי אחרי קבוצת הטרור האהודה יבואו עוד התארגנויות.

הקבוצה "המערה השחורה" היא ככל הנראה אחת מתוך מספר ההתארגנויות הכוללות שמות של חמושים שנפוצו ברחוב הערבי בג'נין, טול כרם ושכם בשבועות האחרונים. עד כה אף אחת מהן לא הצליחה לגדול לממדיו של גוב האריות, לזכות לפופולריות שלו, ולהוציא לפועל מספר רב של פיגועים כמוהו.

ארגון הטרור גוב האריות. --, אתר רשמי
"היה ברור שיבואו עוד" ארגון הטרור גוב האריות/אתר רשמי, --

"היה לנו ברור בחודשים האחרונים שהשם 'גוב האריות' הוא תבנית פעולה להתארגנות חמושה של פורעי חוק", אומר גורם ביטחוני. "למעשה מדובר בקבוצות של פלסטינים בעלי עבר פלילי, עבריינים חמושים, שמקבלים כסף בתמורה לפיגועים". הוא מוסיף, "אתמול זה היה גוב האריות ומחר זה יכול להיות שם אחר. אנחנו כמערכת ביטחון צריכים לשלב זרועות ולפעול נגד התופעה, שמתעוררת במקומות שונים ברחבי יהודה ושומרון".

בנוסף אמר אתמול ראש אמ"ן כי איראן מפעילה מאמצים ביהודה ושומרון, ומזרימה לשם כספים המשמשים פעילות טרור, דבר המגביר את התעוררות קבוצות אלה.

עוד בוואלה!

דעיכת גוב האריות: בכיר נוסף הסגיר עצמו לרשות הפלסטינית

לכתבה המלאה
הנהגת ארגון הטרור גוב האריות 27 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27 א', תמונות גולשים
הנהגת גוב האריות/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א'

לאחר שהצליח להביא אל הפועל מספר רב של פיגועים ברחבי יהודה ושומרון, פעילותו של "גוב האריות" החלה לדעוך בעקבות פעולות רבות של כוחות הביטחון בשטחים, שכללו מעצרים וחיסולים של פעיליו. עד נובמבר הסגירו את עצמם יותר מ-15 פעילים.

גורם צבאי בכיר הסביר כי מי שדחף את גוב האריות הם ראשי ארגון החמאס. "יש להם מטרה אחת והיא ערעור היציבות באזור ומיטוט הרשות הפלסטינית, באמצעות אותם פיגועים". הוא טען כי "הפעולה הגדולה בקסבה של שכם העבירה מסר ברור - אין מקום מוגן בכל שטחי הרשות הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully