וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק שולף שפן: "בממשלה הבאה אמנה שר ביטחון במשרה מלאה"

29.12.2000 / 20:50

ברק קורץ למצביעים החילונים ומצהיר שלא יתמוך בחוק טל, יפעל לשירות לאומי של החרדים ויוסי שריד יהיה שר החינוך; במישור המדיני: "לא אמסור את הריבונות בהר הבית לפלסטינים"

ראש הממשלה, אהוד ברק, גילה הערב חלק מההפתעות אותם הוא מכין למערכת הבחירות כשהבולטת היא הבטחה כי אם יבחר ימנה שר ביטחון במשרה מלאה. בראיון לערוץ 2 סירב הערב ראש הממשלה להודות כי טעה שהחזיק בשני התפקידים אך הבטיח, אם ינצח, ,כי "הצורך לעסוק ביישום הסכמים מדינים, מחייב שר ביטחון במשרה מלאה".

ברק, קיבל את ההחלטה, לאור הסקרים הלא מחמיאים, בהם מוביל שרון בהפרש ניכר. ברק היה זה שהציע ב-96' לראש הממשלה ושר הביטחון שמעון פרס, להודיע שימנה לאחר הבחירות נגד נתניהו שר ביטחון במשרה מלאה לאור גל הפיגועים, כדי לחזק את תחושת הביטחון בציבור. פרס סירב ונתניהו, כזכור ניצח.
ברק הזכיר כמועמדים לתפקיד את השרים שחק ווילנאי אך בסביבת ברק מציינים כי המועמד המוביל לתפקיד הוא ראש השב"כ לשעבר, עמי איילון המחוזר לאחרונה רבות על ידי ראש הממשלה.
ברק עצמו, ישאר בתפקיד שר ביטחון, אם יפסיד בבחירות, שכן שרון כבר הצהיר שיתן לברק את תיק הביטחון בממשלת האחדות שיקים.

ברק הזכיר גם את שלמה בן עמי, ביילין ושמעון פרס כמועמדים לתפקידים בכירים ושלף הפתעה נוספת כשהזכיר את שמו של ראש נתיב לשעבר, יעקב (יאשה) קדמי לתפקיד שר הפנים - הצהרה שנועדה לשרתו בקרב ציבור העולים.

יוסי שריד מועמד, ע"פ ברק לתפקיד שר החינוך - איתות ברור למצביעי השמאל שהתאכזבו מכניעתו של ברק לש"ס בקדנציה האחרונה.

ברק שיגר קריצה נוספת לגוש החלוני כשהצהיר שלא יתמוך בחוק טל כפי שהוצע: "הגעתי למסקנה שצריך לשפרו. יש להטיל חובה על מי שלא רוצה להתגייס לשרת שירות לאומי בקהילה. מי שישרת יותר, יקבל יותר מהמדינה".

"הרמטכ"ל עשה את חובתו"

ברק התייחס לביקורת שהשמיע הרמטכ"ל רב אלוף שאול מופז בישיבת הממשלה על הסכנות הצפויות אם יחתם הסכם על פי הצעת קלינטון: "מופז הוא רמטכ"ל מעולה שעשה את חובתו. הוא צריך להתריע והממשלה חובתה להחליט. גם אני כרמטכ"ל הזהרתי מסכנות אוסלו ב', ומוטה גור ז"ל, כרמטכ"ל על הסכנות של הסכם השלום עם מצרים".

ברק התחייב כי לא ימסור את הריבונות בהר הבית לידי הפלסטינים.
"המצב הוא שהמסגדים נמצאים שם כבר 1,300 שנים והמצב לא ישתנה בהרבה מזה שנהוג היום". לדברי ברק, הוא לא יחתום על הסכם שיתיר חזרת פליטים לישראל ולא יהיה בו הצהרה על סיום הסיכסוך.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully