וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצטיינות יוצאת דופן": עיטור כבוד ניתן לרמטכ"ל בוושינגטון

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 20:57

כוכבי קיבל את עיטור הכבוד האמריקני "Legion of Merit" בשם הנשיא ביידן, בעקבות העמקת השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב. "כוכבי ביסס את מעמדה של ישראל כמובילה ביטחונית-אזורית, בעלת יכולת ואפקטיביות מבצעית במזרח התיכון"

בווידאו: הענקת עיטור הכבוד לרמטכ"ל, אביב כוכבי ע"י יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב/צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיבל היום (שני) את עיטור הכבוד האמריקני "Legion of Merit" על ידי יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מארק מילי. העיטור הוענק לו בין השאר בעקבות העמקת השותפות האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית. העיטור הוענק לרמטכ"ל בשם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך משמר כבוד שהתקיים היום בבסיס פורט מאייר בוושינגטון.

"עבור הצטיינותו יוצאת הדופן במסגרת שירותו כראש המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל בארבע השנים האחרונות, כחלק ממעשיו במהלך כהונתו כרמטכ"ל, כוכבי הדגים את רוח שיתוף הפעולה בכך שהעמיק את השותפות האסטרטגית בין ארצות הברית לישראל", נאמר בטקס. "כוכבי ביסס את מעמדה של ישראל כמובילה ביטחונית-אזורית, בעלת יכולת ואפקטיביות מבצעית במזרח התיכון".

ענקת עיטור הכבוד לרמטכ"ל ע"י יו"ר המטות המשולבים 21 בנובמבר 2022. דובר צה"ל
טקס הענקת העיטור לכוכבי. היום/דובר צה"ל

עוד נאמר על כוכבי כי "הדגים מנהיגות אסטרטגית יוצאת דופן בכך שניצל את היוזמות הדיפלומטיות של 'הסכמי אברהם', בכדי להעמיק את היחסים הצבאיים הבילאטרליים. כוכבי הוביל את היחסים הצבאיים בין ארצות הברית לישראל במהלך החלפת האחריות האזורית של פיקוד אירופה בצבא ארצות הברית (EUCOM) לידי פיקוד המרכז בצבא ארצות הברית (CENTCOM). כשותף יקר ערך, כוכבי הדגים את הקשר הקרוב בין ישראל וארצות הברית, ביסס בבירור ושיתף את המטרות האסטרטגיות של ישראל, תוך התאמה קרובה למטרות אסטרטגיות-לאומיות של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully