וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות משקעי העבר: בממשל ביידן מקווים שרון דרמר יקבל תפקיד בכיר בממשלת נתניהו

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 19:16

בכירים אמריקנים אמרו לוואלה! כי למרות המחלוקות עם מקורבו של נתניהו שכיהן כשגריר ישראל בוושינגטון, הוא יכול להיות בן שיח חשוב בממשלת הימין שתוקם ושבה ישולבו אנשי ימין קיצוני בתפקידים בכירים. "אנחנו מכירים את דרמר, הוא מבין את הרגישויות המדיניות"

בווידאו: נתניהו קיבל את המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא, המו"מ הקואליציוני נמשך/לע"מ

בכירים בממשל ביידן אמרו היום (שני) לוואלה! כי הם מקווים ששגריר ישראל בארצות הברית לשעבר רון דרמר, מקורבו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ימונה לתפקיד בכיר בממשלה החדשה שתוקם.

שגריר ישראל בארה"ב, רון דרמר במהלך נאומו בכנס איפא"ק. GettyImages
"היו לנו מחלוקות אבל נהיה שמחים לעבוד איתו". דרמר/GettyImages

למה זה חשוב

  • הדברים מעידים על ההכרה בממשל ביידן, כי למרות משקעי העבר הקשים עם דרמר מתקופת ממשל אובמה, הוא יכול להיות בן שיח חשוב בממשלת הימין שתוקם.
  • ממשל ביידן מודאג מאוד מהרכב הממשלה הבאה ומכך שאנשי ימין קיצוני ותומכי עליונות יהודית צפויים לקבל בה תפקידים בכירים.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מה הם אומרים

  • "היו לנו מחלוקות עם דרמר אבל אנחנו נהיה שמחים לעבוד איתו בממשלה הבאה. אנחנו מכירים אותו היטב וסבורים שאפשר לדבר איתו ושהוא מבין את הרגישויות הפוליטיות והמדיניות שנוגעים לנושאים שעל השולחן בעת הזו", אמר לוואלה! בכיר בממשל האמריקני.

מאחורי הקלעים

  • גם שר החוץ אנתוני בלינקן, גם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וגם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס מכירים את דרמר מהתקופה בה עבדו בממשל אובמה.
  • בשבועות שלפני הבחירות בישראל, וביתר שאת מאז הבחירות, שגריר ארה"ב ניידס עמד בקשר בלתי פוסק עם דרמר בשלל סוגיות.
בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
דאגה מכך שתומכי עליונות יהודית יקבלו תפקידים בכירים. סמוטריץ' ובן גביר/ראובן קסטרו

תזכורת

  • נתניהו מינה את דרמר לתפקיד שגריר ישראל בוושינגטון ב-2013 זמן קצר אחרי שהנשיא אובמה החל את הכהונה השנייה שלו. המינוי בוצע למרות שהבית הלבן תפס את דרמר כמי שכיועצו המדיני של נתניהו פעל כדי לסייע לקמפיין של המועמד הרפובליקני מיט רומני בבחירות לנשיאות ב-2012.
  • לדרמר היו יחסים מתוחים עם הבית הלבן במהלך כהונתו השניה של הנשיא אובמה ובשלב מסוים היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס סירבה לפגוש אותו. רייס ובכירים אחרים בבית הלבן ראו בדרמר כפעיל פוליטי במפלגה הרפובליקנית שמתערב בפוליטיקה הפנימית בארה"ב.
  • רייס נהגה להתלוצץ כי היא לא פגשה אותו בגלל שהוא היה עסוק מדי לטוס לאירועים של איל הקזינו המנוח והמייסד של עיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, שהיה תורם מרכזי של המפלגה הרפובליקנית.
  • היחסים בין דרמר לממשל אובמה הידרדרו עוד יותר כשהוא פעל יחד עם יו"ר בית הנבחרים המפלגה הרפובליקנית, ג'ון ביינר, לארגן את נאומו של נתניהו בפני הקונגרס האמריקני במרץ 2015 מאחורי גבו של הבית הלבן.
  • הנאום, שהתמקד בקריאה לחברי הקונגרס לצאת נגד הסכם הגרעין עם איראן שעליו עבד ממשל אובמה, יצר כעס רב כלפי ממשלת ישראל בתוך המפלגה הדמוקרטית.

תמונת המצב

  • נתניהו הציע לדרמר לאחר הבחירות את תפקיד היועץ לביטחון לאומי, אך דרמר סירב ואמר כי הוא מעוניין בתפקיד שר ובמיוחד בתפקיד שר החוץ. לא ברור אם נתניהו יוכל למנות את דרמר לתפקיד שר החוץ לאור הצורך לתת תפקידים לבכירים בליכוד.
  • אחת האופציות שנתניהו שוקל היא למנות את דרמר לתפקיד של שר במשרד ראש הממשלה שיהיה אחראי על היחסים עם ארה"ב ועל המאמצים להרחיב את הסכמי אברהם ולקדם נורמליזציה עם סעודיה ועם מדינות ערביות נוספות.

מה הם אומרים

דרמר סירב להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully