וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רמת גן ואשתו נחקרו ברשות המסים: "אין לי מה להסתיר"

עודכן לאחרונה: 22.11.2022 / 9:42

רשות המסים פתחה בחקירה נגד כרמל שאמה-הכהן ואשתו, בחשד להעלמת מס. ברשות המסים סיפרו כי הם נחקרו במשך שעות, ושוחררו בתנאים מגבילים. "החקירה הנוגעת לענייני הפרטיים על דיווחי חברה, שהקמתי לפני 24 שנים", טען

בווידאו: ראש עיירת רמת גן, כרמל שאמה עם כניסתו לבניין העירייה/יותם רונן

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן נחקר היום (שני) יחד עם אשתו במשך שעות ברשות המסים בחשד לעבירות מס שביצעו. בסיום החקירה השניים שוחררו בתנאים מגבילים. בפוסט בפייסבוק התייחס שאמה-הכהן לחקירה. "אין לי מה להסתיר - לא נשאלתי ולו שאלה אחת על עיריית רמת גן או על תפקידי הציבוריים הקודמים", כתב. "החקירה הנוגעת לענייני הפרטיים על דיווחי חברה, שהקמתי לפני 24 שנים ושכבר לפני 13 שנים התפטרתי מניהולה בהתאם לחובה המוטלת על כל חבר כנסת".

ראש העיר רמת גן גם סיפר כי נשאל על ההכנסות מהדירות שבבעלותו ובבעלות משפחתו. "שיתפתי פעולה באופן מלא בחקירה ומטבע הדברים לא אוכל לפרט יותר בנושא בשלב זה", המשיך שאמה-הכהן. "גם ביום לא נעים זה אני ממשיך להאמין ברשויות החוק ושלאחר בחינת הדברים הן יגיעו למסקנה כי דין התיק להיסגר".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן. 11 בנובמבר 2019. משה שי, פלאש 90, פלאש 90
נחקר במשך שעות. שאמה-הכהן/פלאש 90, משה שי, פלאש 90

שאמה-הכהן מצטרף לנבחרי ציבור נוספים שהסתבכו בפרשיות שחיתות. כך לדוגמא, לאחרונה נעצר ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, יחד עם מנכ"ל העירייה ושני גברים נוספים בחשד לביצוע עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. הם חשודים גם ברישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.

חקירת המשטרה החלה בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018, בעלי עניין העבירו כספים בסך מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג לראשות העיר - ובתמורה לכך, הבטיח להם האחרון שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו. החקירה מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

כמו כן, באוקטובר שנה שעברה ההוגש נגד ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן כתב אישום בעבירות חמורות של שחיתות ציבורית. בתמצית, כתב האישום מייחס לו עבירות שונות של מרמה והפרת אמונים, מידע כוזב או פלט כוזב, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט. זאת, בגין מעשים שנעשו על ידו, לכאורה, "לאורך כהונתו הראשונה בתפקיד ראש עיריית חדרה, בזיקה לתפקידיו כראש העיר וכנושא בתפקידים נוספים, ותוך ניצול מובהק של מעמדו ותפקידו הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully