וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה הזהירה מפני סכנה לתאונה גרעינית בכור בזפוריז'יה

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 15:25

מתקפה של פצצות מרגמה על תחנת הכוח הגרעינית זבאוקראינה גרמה לנזק במתקן אחסון של פסולת גרעינית וסיכנה כורים: "מי שיורה לעבר תחנת הכוח לוקח סיכונים עצומים ומהמר על חיי אדם"

אוקראינה התחמקה בקושי מאסון בסוף השבוע, לאחר שמתקפה של פצצות מרגמה על תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה גרמה לנזק במתקן אחסון של פסולת גרעינית וסיכנה כורים, כך על פי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, IAEA. לא ברור איזה צד אחראי למתקפה בתחנת הכוח, שנמצאת בשליטה רוסית מאז הפלישה לאוקראינה, אך נמצאת בצד השני של נהר דנייפר, היכן שאוקראינה שולטת.

בשטח, הלחימה נמשכת במזרח לאחר שהצבא האוקראיני השתלט מחדש על העיר חרסון, לכיוון דרום לאורך נהר דנייפר. לדברי רפאל גרוסי, מנכ"ל IAEA, "מי שיורה לעבר תחנת הכוח לוקח סיכונים עצומים ומהמר על חיי אדם. יש לנו מזל שתקרית גרעינית חמורה יותר לא קרתה. בפעם הבאה לא יהיה לנו כזה מזל", הוא אמר בהצהרה אתמול (ראשון). רמות הקרינה בתחנת הכוח נותרו נורמליות, ואין דיווחים לגבי פצועים, נמסר מ-IAEA .

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא היום לחברות נאט"ו לערוב להגנה על מתקני הגרעין של המדינה מפני חבלה רוסית.

ראש הסוכנות הרוסית הממלכתית לאנרגיה גרעינית, רוסאטום, אמר היום כי דן במתקפה עם נציגי IAEA וכי יש סכנה של תאונה גרעינית. "המתקן נמצא בסכנה של תאונה גרעינית. ניהלנו משא ומתן עם IAEA כל הלילה", ציטטה "אינטרפקס" את מנכ"ל החברה, אלכסיי ליחצ'וב, כאומר. רוסאטום שולטת במתקן באמצעות חברה בת, מאז שהנשיא ולדימיר פוטין הורה לרוסיה להשתלט על תחנת הכוח.

תחנת הכוח זפוריז'יה, אוקראינה. רויטרס
תחנת הכוח זפוריז'יה/רויטרס
יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, סבא"א, רפאל גרוסי, בזפוריז'יה, 1 בספטמבר, 2022. GettyImages
יו"ר IAEA. רפאל גרוסי/GettyImages

צוות IAEA בשטח אמר כי ניזוקו תשתיות במתקפה, כולל מתקן אחסון של פסולת גרעינית, מערכות צינון, כבל של אחד הכורים וגשר לכור אחר. תחנת הכוח סיפקה חמישית מצריכת החשמל באוקראינה פני המלחמה. לאחר המתקפה, פעילות הכורים הופסקה, אך עדיין יש סכנה שדלק גרעיני יתחמם יתר על המידה אם לא מערכות הצינון לא יפעלו.

חברת האנרגיה הגרעינית האוקראינית אנרגואטום אמרה כי הצבא הרוסי מפציץ את המתקן והאשימה את מוסקבה בסחיטה גרעינית וב"סיכון העולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully