וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מהדק קשרים עם ממשלות במזרח התיכון - למטרת רווח

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 11:16

טראמפ אורגניזיישן חתם על עסקה עם קבלנית סעודית על קרקע בבעלות ממשלת עומאן. העסקה מגבירה את הסיכוי לניגוד עניינים, בזמן שדונלד טראמפ ממשיך לחבוש שני כובעים - מועמד לנשיאות ואיש עסקים

דונלד טראמפ הכריז על התמודדות בבחירות 2024/רויטרס

הקבלנית הסעודית דאר אל-ארכאן הודיעה אתמול (ראשון) כי חתמה על הסכם עם החברה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, על מנת להשתמש במותג "טראמפ" בפרויקט בשווי 4 מיליארד דולר בעומאן, שכולל מסלול גולף, בית מלון ווילות. בהודעה לא פורסמו התנאים הפיננסיים של העסקה עם טראמפ אורגניזיישן. פרויקט איידה (Aida), מיזם משותף של חברת Oman Tourism Development, יוקם ליד מסקט, בירת עומאן, והשלמתו תימשך כעשור.

טראמפ העביר את השליטה על עסקיו לבניו כשכיהן כנשיא. היו לו קשרים הדוקים עם מדינות המפרץ הפרסי, וערב הסעודית השקיעה 2 מיליארד דולר בחברה של ג'ארד קושנר. לטראמפ אורגניזיישן יש שני נכסי גולף בדובאי באיחוד האמירויות, בשיתוף עם הקבלנית דאמאק.

ההתנהלות העסקית של טראמפ אורגניזיישן שלפיה הזכות למותג שלה נמכרת לפרויקטים מחוץ למדינה בתמורה לעמלה נדיבה, הופסק כשטראמפ היה בבית הלבן. על פי "ניו יורק טיימס" אך העסקה הנוכחית יוצאת דופן בכך שבאמצעות שיתוף הפעולה עם חברה סעודית, טראמפ למעשה מעורב בפרויקט שנתמך על ידי ממשלת עומאן, שעמה לארצות הברית יש יחסים מורכבים, גם בשל התפקיד שלה בסיום המלחמה בתימן.

טראמפ, נשיא לשעבר שמקווה לנצח בכהונה שנייה בבית הלבן ב-2024, חתם על העסקה עם הקבלנית הסעודית, שמובילה את הפרויקט בשיתוף עם ממשלת עומאן, שהיא הבעלים של הקרקע. זאת העסקה השנייה שנחתמה באחרונה בין טראמפ ומשפחתו שלה קשרים פיננסיים ישירים עם ממשלה במזרח התיכון.

פרויקט איידה, עומאן. טוויטר, אתר רשמי
הפרויקט היוקרתי ליד מסקט, בירת עומאן/אתר רשמי, טוויטר

לממשל טראמפ, כולל היועץ הבכיר קושנר, היו קשרים קרובים עם ערב הסעודית במהלך כהונתו של הנשיא לשעבר בבית הלבן. קושנר קיבל גם השקעה של 2 מיליארד דולר מממשלת ערב הסעודית, כשהקים את חברת ההשקעות הפרטית שלו, אפיניטי פרטנרס.

לפני שנבחר לנשיא, טראמפ ומשפחתו חתמו על עסקות לשימוש בשם שלהם במקומות כמו אינדונזיה, טורקיה, הפיליפינים, דובאי, הודו, פנמה וקנדה, על פי "ניו יורק טיימס". יש לה מסלולי גולף בסקוטלנד ובאירלנד. העסקה הנוכחית שבה טראמפ אורגניזיישן ייהנה בהון פיננסי וקרקעות שמספקת ממשלה זרה מגביר את הסיכוי לניגוד עניינים, בזמן שטראמפ ממשיך לחבוש שני כובעים - מועמד לנשיאות ואיש עסקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פרויקט איידה, עומאן. טוויטר, אתר רשמי
פרויקט בשווי 4 מיליארד דולר/אתר רשמי, טוויטר

פרויקט איידה צפוי להיבנות במרחק 20 דקות ממסקט הבירה, על שורה של גבעות שמשקיפות על הים הערבי, על קרקעות ששייכות לחברה העומאנית לפיתוח ותיירות, סוכנות תיירות של ממשלת עומאן. הוא יכלול 3,500 וילות יוקרתיות, שני בתי מלון עם 450 חדרים ומסלול גולף, כמו גם מסעדות, חנויות ועוד.

הפרויקט הוא חלק ממה שמכנה הממשלה "החזון של עומאן 2040" (Oman Vision 2040), שמטרתו לגוון את הכלכלה באמצעות תיירות.

אריק טראמפ אמר בהצהרה כי החברה המשפחתית סבורה כי העסקה החדשה אנה מהווה ניגוד עניינים, וכי מאז שטראמפ כיהן בבית הלבן, החברה נמנעת מניגודים כאלה. "אנחנו מתרגשים להרחיב את פורטפוליו המלונות והגולף שלנו במיקום המדהים הזה", הוא אמר אתמול. "זה יהיה פרויקט יוצא דופן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully