וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביקש דיון נוסף על השבת הכסף שקיבל מבן דודו: "פסק הדין התקבל בחוסר סמכות"

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 16:57

לאחר שוועדת ההיתרים הורתה לו להחזיר את סכומי הכסף שקיבל מנתן מיליקובסקי למימון הגנתו המשפטית, רה"מ המיועד טוען כי ההכרעה ניתנה ללא סמכות, ודרש לערוך דיון נוסף. עוד טען כי ההחלטה התקבלה באופן תקדימי ופרסונלי נגדו

בווידאו: נדחתה בקשת הפרקליטות לתקן את כתב האישום בתיק 4000/מערכת וואלה!

ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ביקש היום (ראשון) דיון נוסף בבג"ץ, בעקבות הוראת ועדת ההיתרים, שדרשה ממנו להשיב את הכספים שהעביר לו לבן דודו נתן מיליקובסקי למימון הגנתו המשפטית. לטענת נתניהו, בג"ץ הכריע בסוגיה שאינה בסמכותו. "פסק הדין להשבת הכספים נעשה בחוסר סמכות. המקרה כלל לא נידון בפני הוועדה הנכונה והמוסמכת", נכתב בהודעת דוברו של נתניהו, עופר גולן.

בנוסף טען הדובר כי "מרגע שבג"ץ קבע שמדובר במתנה לפי חוק המתנות, הגורם המוסמך לדון במקרה הוא ועדת ההיתרים מתנות בלבד (בניגוד לועדת היתרים ניגוד עניינים). קביעת בג"ץ להשבת הכספים היא בניגוד לחוק. כלל לא התקיים הליך בפני הוועדה המוסמכת". עוד טען דוברו של נתניהו כי ההכרעה של בג"ץ היא תקדימית ופרסונלית נגדו. "בג"ץ פסק כלפי נתניהו כאדם פרטי, למרות שסמכותו של בג"ץ הינה אך ורק כלפי גופים ציבוריים", נכתב בהודעה.

נתניהו במהלך שיחתו עם נשיא רוקיה, ארדואן. דוברות הליכוד, אתר רשמי
"ההכרעה ניתנה ללא סמכות". נתניהו/אתר רשמי, דוברות הליכוד

בשנה שעברה היועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, קבע כי נתניהו צריך להשיב 300 אלף דולר שקיבל במתנה מבן דודו מיליקובסקי לטובת מימון הוצאותיו המשפטיות, והגדיר אותן כטובות הנאה. ועדת ההיתרים אישרה לנתניהו לקבל מבן דודו 270 אלף דולר למימון הגנתה המשפטית של אשתו שרה, אך כעת הוא נדרש להחזיר למיליקובסקי את 30 אלף הדולרים הנוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully