וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: משטרת ניו יורק סיכלה ניסיון תקיפה של בית כנסת

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 13:04

שני גברים נעצרו והואשמו בקשר לאיומים מקוונים לגבי תקיפת בית כנסת. כריסטופר בראון בן ה-21 מאלבקרקי בניו יורק מואשם באיומי טרור, הטרדה חמורה ואחזקה פלילית של נשק. מתיו מהרר בן ה-22 ממנהטן מואשם באחזקה פלילית של נשק

שני גברים נעצרו והואשמו בקשר לאיומים מקוונים לגבי תקיפת בית כנסת בעיר ניו יורק, כך אמרו מקורות המקורבים לעניין ל-CNN. מפקדת משטרת ניו יורק קישאנט סוול הודיעה על המעצרים אתמול (שבת) בהצהרה.

חוקרים מצוות המשימה המשותף לטרור של FBI/NYPD בשיתוף רשויות החוק "חשפו איום מתפתח לקהילה היהודית" ביום שישי. הרשויות "מיהרו לאסוף מידע, לזהות את מי שעומד מאחורי האיומים ולנטרל את יכולתם לגרום לנזק", היא אמרה.

כריסטופר בראון בן ה-21 מאלבקרקי בניו יורק מואשם באיומי טרור, הטרדה חמורה ואחזקה פלילית של נשק. מתיו מהרר בן ה-22 ממנהטן מואשם באחזקה פלילית של נשק, אמרה מפקדת המשטרה.

שוטרים מרשות התחבורה המטרופוליטנית (MTA) עצרו את בראון ואת מהרר בעודם נכנסים לתחנת הרכבת פן במנהטן בשבת בבוקר, על פי סוול. "השוטרים מצאו סכין ציד גדולה, גלוק 17 ומחסנית בת 30 כדורים, בנוסף לפריטים נוספים". לאחר המעצר, שני הגברים "הועברו לרשות NYPD וה-FBI".

משטרת ניו יורק מתריעה מפני צעיר החשוד באיומים על הקהילה היהודית. 18 בנובמבר 2022. משטרת ניו יורק, אתר רשמי
הודעה לגבי חשוד באיומים על הקהילה היהודית, מוקדם יותר החודש/אתר רשמי, משטרת ניו יורק

על פי מקורות, האיומים החלו להופיע בחשבון טוויטר ב-12 בנובמבר ונוטרו ביום שישי למחשב שנמצא במרפאה וטרינרית, היכן שאחד החשודים עבד. האיומים כללו התייחסות לתקיפת בית כנסת: "אשאל כומר אם אני צריך להתחתן או לירות בבית כנסת ולמות", נכתב ככל הנראה באחד הציוצים. בציוץ אחר נכתב כי "פעולה גדולה תקרה ביום שישי".

לדברי המקורות, אחד החשודים הפיץ כמה פוסטים מאיימים, היה לו נשק חצי אוטומטי וסרט שרוול נאצי, סכין גדולה ומסכת סקי שחורה. "היום, אנחנו אסירי תודה לחוקרי NYPD ורשויות החוק שגילו ועצרו איום לקהילה היהודית שלנו", אמרה סוול.

במדינת ניו יורק, נרשם המספר הגבוה ביורת של תקריות אנטישמיות ב-2021 - 416 לפחות, כולל 51 תקיפות. ב-2020 היו 12 תקיפות, על פי הליגה נגד השמצה. בארצות הברית דווחו 2,717 תקריות אנטישמיות בשנה שעברה - עלייה של 34% לעומת 2020, לפי ADL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully