וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש ביקש לבטל את האישומים נגדו: "תוצר של חקירה פסולה כדי לסכל את המינוי למפכ"ל"

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 15:50

עורכי דינו של מי שהיה מועמד לתפקיד המפכ"ל, ומינויו סוכל בעקבות החקירות נגדו, הגישו בקשה לביטול כתב האישום נגדו. "ההליך הפלילי עומד בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית"

בווידאו: גל הירש יוצא מביתו/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

תא"ל במיל' גל הירש ביקש בסוף השבוע לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו. בבקשה שהגיש לבית משפט השלום באמצעות עורכי הדין נבות תל צור, טל שפירא, סתו שורצברג, גיורא אדרת ודן אלדד, טוען הירש כי "האירועים שהביאו להגשת כתב האישום בתיק זה, מצדיקים ואף מחייבים את ביטול כתב האישום. זאת, משום מדובר במקרה קיצוני וחמור, שבו הגשת כתב האישום וניהול ההליך הפלילי עומדים בסתירה מהותית לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

נגד הירש הוגש כתב אישום באוקטובר 2021 בגין העלמת הכנסות בהיקף מיליוני שקלים על שירותי ייעוץ שנתן למשרד ההגנה הגאורגי. כתב האישום הוגש לאחר חקירה שערכה יותר משש שנים, שבמהלכה נסגרו שני תיקי שוחד נגד הירש, והיא אף הובילה לסיכול מועמדתו לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

גל הירש במטה הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"תוצר של חקירה פסולה מהיסוד". הירש/ראובן קסטרו

הירש טוען כי ההליך הפלילי שנפתח נגדו הינו "תוצר של חקירה פסולה מהיסוד, במסגרתה פעלו גורמים בכירים במערכת האכיפה במטרה להביא לסיכול המינוי לתפקיד המפכ"ל". לדברי הירש, הסיבה לסיכול המינוי היא אי-שביעות הרצון של בכירי המערכת ממינוי אדם חיצוני, שלא משורות המשטרה, לתפקיד המפכ"ל.

בבקשתו מגולל הירש את יחסה של משטרת ישראל אליו במהלך החקירה והוא מציין כי במהלך חקירתו, הטיח כלפיו בכיר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 אמירות משפילות כגון: "תראה איזה קטע, היית אמור להיות המפקד שלי ועכשיו אני יכול ככה להסתלבט עליך". עוד נכתב מטעמו של הירש בבקשה: "האם זו משטרת ישראל לה לנו אנחנו מייחלים?".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
גלעד ארדן מעיד בועדת החקירה של בריחת האסירים מכלא גלבוע. שלו שלום, TPS
"רק לאחר שבחרתי בגל כמועמדי, 'נזכרו' במערכת אכיפת החוק לבדוק חשדות". ארדן/TPS, שלו שלום

טענה נוספת שמציג הירש קשורה לעד המדינה גור פינקלשטיין, ששימש בעבר כעורך דינו, ושגויס להעיד נגדו בפרשה. לדברי הירש, מדובר ב"עד מדינה מפוקפק מאין כמוהו". עורכי דינו של הירש הוסיפו כי "בניגוד גמור ומוחלט לכל הנחיותיה עצמה, המשטרה ביצעה אינספור חיפושי סרק במשרדי עורכי הדין שייצגו את הירש ושותפיו, ביצעה חיקורי דין פגומים ושלא כדין, ובעיקר - משכה הליך חקירה שאמור היה להסתיים בתוך פחות משנה על פני תקופה של שנים ארוכות, תוך גרימת עינוי דין חסר תקדים להירש ולמשפחתו. הכול במטרה להרחיק בין הפרסומים בדבר פתיחת החקירה בחשד לעבירות שוחד כביכול, ולבין סיומה בקול ענות חלושה, בחשד לעבירת מס מוכחשת, שלא הייתה ולא נבראה".

הירש צירף לבקשתו את מכתב ששלח השר לביטחון הפנים בין השנים 2020-2015, ומי שבחר בו לתפקיד המפכ"ל, גלעד ארדן, ליועמ"ש דאז אביחי מנדלבליט. "לצערי הרב, רק לאחר שבחרתי בגל כמועמדי למפכ"ל, 'נזכרו' במערכת אכיפת החוק שיש לבדוק טענות וחשדות עבר כנגדו", כתב אז ארדן. "החקירות הפליליות שנפתחו נגדו מיד לאחר ההכרזה על המינוי, הביאו בפועל לביטול ולסיכול מועמדותו, וזאת על אף שעד כה מרבית התיקים שכללו האשמות חמורות, נסגרו בלא כלום".

בסיום הבקשה כתבו עורכי דינו של הירש כי "בקבלת הבקשה, ובביטול כתב האישום כבר בשלב הזה, יקיים בית המשפט את חובתו לפי 'פסקת הכיבוד' שבסעיף 11 לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, כחלק מרשויות המדינה, לכבד את זכותו החוקתית של תא"ל הירש לכבוד ולחירות, לכבד את זכויותיהם של כלל אזרחי המדינה, ולגדוע את האפשרות שרשויות האכיפה יהפכו את הדרך שבה פעלו לפגיעה בהירש, לשיטת פעולה נגד אנשים שמינויים לתפקידים בכירים לא נושא חן בעיניהן, או נגד הציבור בכלל".

  • עוד באותו נושא:
  • גל הירש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully