וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד בישיבה הככל הנראה האחרונה של הממשלה ה-36: "נחזור מהר יותר משחושבים"

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 11:46

בעוד גוש הימין-חרדים שוקד על הקמת ממשלה חדשה, חברי הממשלה הנוכחית התכנסו לסיכום וסקירה של הישגיה. רה"מ לשעבר נפתלי בנט הוזמן, אך הודיע כי לא יגיע. רה"מ היוצא: "הממשלה הזו העבירה בכהונתה הקצרה 1,613 החלטות, בכל תחומי החיים - כולן לטובת אזרחי ישראל"

בווידאו: השרים נפרדים: הממשלה ה-36 מתכנסת לישיבה ככל הנראה אחרונה/רוני כנפו

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד מכנס בשעה זו (ראשון) ישיבת ממשלה לסיכום עבודת הממשלה ה-36, שככל הנראה תהיה ישיבתה האחרונה. במהלך הישיבה לפיד צפוי להציג סקירה על הישגי הממשלה בתחומים השונים ולהודות למנכ"לים של המשרדים הממשלתיים על עבודתם.

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, שכיהן בראשות הממשלה במהלך רוב הקדנציה, לא צפוי להשתתף. בנט, שמאז הפלת הממשלה ביוני האחרון החזיק בתואר ראש הממשלה החליפי, פרש מתפקיד זה מוקדם יותר החודש, מיד אחרי הבחירות, מבלי לחכות להשבעת הממשלה החדשה. לפי גורמים בלשכת לפיד, בנט הוזמן להשתתף בישיבת הסיכום, אך הודיע כי לא יגיע. מישיבת הממשלה האחרונה נעדרו גם שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער. סער נמצא בחופשה פרטית בחו"ל, ואילו מלשכתו של ליברמן נמסר כי הוא נעדר מ"שיקולי לוחות זמנים".

"הממשלה הזו העבירה בכהונתה הקצרה 1,613 החלטות, בכל תחומי החיים - כולן לטובת אזרחי ישראל. לא פעלנו רק לטובת אלה שבחרו בנו, לא עבדנו רק בשביל הגוש או המחנה", אמר לפיד בישיבה. "לממשלה בישראל יש תפקיד ברור: לשמור על המדינה, לשמור חוק. לשמור על הפרדת הרשויות, לשמור על הביטחון והכלכלה, לשמור על מעמדה של ישראל בעולם, לשמור על הדמוקרטיה הישראלית - עמדנו בכל המשימות האלה בהצלחה ניכרת. אנחנו עוד נחזור מהר יותר ממה שאתם חושבים".

ראש הממשלה יאיר לפיד בישיבת הממשלה האחרונה בראשותו, 20 בנובמבר 2022. רוני כנפו
נפרד מהממשלה. לפיד/רוני כנפו

שרת הפנים איילת שקד אמרה בכניסה לישיבה: "רוצה לאחל בהצלחה לממשלה החדשה ולהגיד לציבור שאין מה להיכנס לתבהלה מפסקת ההתגברות והפרדה בין נשים וגברים באירועים. גם לנשים חרדיות מגיע להתקיים באירועי תרבות. עשינו עבודה נהדרת במשרד הפנים, גם במשרדים אחרים, עשינו הכי טוב שיכולנו".

בתוך כך, לפחות שלושה שבועות נותרו על שעון המנדט של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, אך בליכוד מקווים לצאת השבוע מהמשבר בשיחות הקואליציוניות, ולהאיץ את המגעים להקמת ממשלה חדשה. המוקש העיקרי שעיכב ומעכב את התקדמות השיחות הוא דרישתו של יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שדורש להתמנות למשרד האוצר, אותו דורש גם יו"ר ש"ס אריה דרעי, לו נתניהו העניק את הבכורה בבחירת התיקים. בליכוד החלו לדחוף אתמול את דרעי וסמוטריץ' להידברות ישירה ביניהם, כדי להגיע לפשרות והסכמות שיאפשרו התקדמות במשא ומתן. ש"ס והציונות הדתית נמצאות במחלוקת גם סביב משרד הדתות, ולא מן הנמנע כי בתמורה לוויתור על משרד האוצר - סמוטריץ' יצטרך להתפשר על הדתות לטובת דרעי.

בליכוד ניסו בשבועיים האחרונים לדחוף את סמוטריץ' לתיק אחר, החל מהחינוך, המשפטים, הפנים, התחבורה ואפילו למשרד החוץ, כפי שנחשף לראשונה בוואלה ביום שישי. לכולם סמוטריץ' סירב, ונותר איתן בדרישתו לקבל את אחד התיקים - האוצר או הביטחון - עליו נתניהו מסרב בתוקף לוותר. בסוף השבוע הועלתה הצעה למנות שר מהציונות הדתית במשרד הביטחון, עם סמכויות על המתנחלים והפלסטינים, אך גם לכך סמוטריץ' סירב. בניסיון ללחוץ אותו במשא ומתן, נתניהו סיכם בשבוע שעבר עם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, על שורה של התחייבויות למאחזים ולהתנחלויות בהסכמים הקואליציוניים, שנועדו להציג את סמוטריץ' כמי שלא נלחם על עקרונות, אלא על ג'ובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully