וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בני אדם יוכלו לחיות על הירח לתקופה ממושכת בעשור הנוכחי"

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 10:46

לדברי מוביל תוכנית אוריון, אם הטיסה הנוכחית של ארטמיס תהיה מוצלחת, בטיסה הבאה יהיה צוות אנושי, ובשלישית אף יהיו אסטרונאוטים שינחתו על הירח לראשונה מאז אפולו 17, לפני 50 שנה בדצמבר 1972

בווידאו: ההודעה של נאס"א על דחיית השיגור של משימת ארטמיס 1/מתוך הטוויטר של נאס"א

בני אדם יוכלו לחיות על הירח לתקופה ממושכת עוד בעשור הנוכחי, כך אמר גורם רשמי בנאס"א ל-BBC.

הווארד יו, שמוביל את תוכנית חללית אוריון בסוכנות, אמר כי על מנת לקיים משימות מדעיות על פני הירח, יהיה צורך לבנות מגורים. לדבריו, השיגור ביום רביעי של טיל ארטמיס, שנושא על גבו את אוריון, היה "יום היסטורי לטיסות החלל של בני האדם". אוריון נמצאת כרגע במרחק 134,000 ק"מ מהירח. היא שוגרה ממרכז החלל קנדי כחלק ממשימת נאס"א להשיב אסטרונאוטים לירח.

כן השיגור של ארטמיס 1. GettyImages
כן השיגור של ארטמיס 1/GettyImages

לדברי הו, השיגור של ארטמיס הוא "הצעד הראשון בדרך לחקר חלל ארוך טווח, לא רק בעבור ארצות הברית אלא גם בעבור העולם". הוא הוסיף כי "זה יום היסטורי לנאס"א, אך גם לכל האנשים שאוהבים את חקר החלל העמוק. אנחנו חוזרים לירח, אנחנו מגבשים תוכנית בת קיימא וכלי הרכב הזה יישא אנשים שינחיתו אותנו שוב על הירח".

הו הסביר כי אם הטיסה הנוכחית של ארטמיס תהיה מוצלחת, בטיסה הבאה יהיה צוות, ובשלישית יהיו אסטרונאוטים שינחתו על הירח לראשונה מאז אפולו 17, לפני 50 שנה בדצמבר 1972.

לאחר שהמערכות של ארטמיס יוכחו כבטוחות, הו סבור כי בעשור הנוכחי "בני אדם יחיו על הירח". חלק ניכר מהרצון לשוב לירח הוא כדי לגלות אם יש מים בקוטב הדרומי שלו, משום שאז אפשר יהיה להפוך את המים לדלק לחללית שתשוגר לעומק החלל, למשל למאדים. "אנחנו עומדים לשלוח אנשים לפני השטח של הירח, והם יחיו שם ויעסקו במדע", אמר הו. "המשימות של ארטמיס מאפשרות לנו לקיים פלטפורמה בת קיימא ומערכת תחבורה שתאפשר לנו ללמוד על החלל העמוק". קפסולת אוריון צפויה לשוב לכדור הארץ ב-11 דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully