וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב איום על הקהילה היהודית: חמושים נעצרו בניו יורק בחשד שתכננו פיגוע בבית כנסת

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 1:30

המשטרה המקומית בניו יורק החלה לאחרונה להיערך במקומות אסטרטגים בעיר אל מול האיום המתפתח נגד הקהילה היהודית. שני צעירים נעצרו בתחנת הרכבת פנסילבניה כשבידם סכין, אקדח ומחסנית עם 30 כדורים, בחשד לאיום על הקהילה. הם הועברו לחקירת ה-FBI

משטרת ניו יורק מתריעה מפני צעיר החשוד באיומים על הקהילה היהודית. 18 בנובמבר 2022. משטרת ניו יורק, אתר רשמי
נחשב לחמוש ומסוכן. ההתרעה שפרסמה משטרת ניו יורק/אתר רשמי, משטרת ניו יורק

משטרת ניו יורק עצרה בליל שישי שני חשודים חמושים בסכין, אקדח גלוק ושלושים כדורים בתחנת הרכבת פנסילבניה בחשד שתכננו לבצע פיגוע נגד הקהילה היהודית. זאת, בעוד שלאחרונה המשטרה המקומית נערכת במקומות אסטרטגים נרחבים בעיר מול האיום המתפתח נגד הקהילה. את המעצר ביצעה בפועל משטרת התחבורה של המטרופולין, ה-MTA. השניים הועברו לחזקת משטרת ניו יורק והבולשת הפדרלית, ה-FBI.

אחד החשודים הוא כריסטופר בראון, צעיר בן 21 מאקוובג, עיירה קטנה בלונג איילנד, החשוד באיומים טרוריסטיים, הטרדה ואחזקה לא חוקית של כלי נשק. על פי דיווחים נתפסו אצלו גם סרט זרוע עם סמל נאצי וכן מסיכת סקי שחורה. החשוד השני הוא מתיו מאהרר, צעיר בן 22 מהעיר ניו יורק, שגם הוא חשוד בעבירות בנשק. משטרת ניו יורק מסרה כי בראון פרסם שדרה של הצהרות מטרידות אודות תקיפה של בית כנסת בעיר, איומיו לא פירטו ספציפית בית כנסת מסוים.

משטרת ניו יורק פרסמה כבר לפני יומיים הודעה לציבור המתריעה מפני בראון. לפיה, פרט להתבטאויות שלו מאיים לפגוע בבתי כנסת בעיר, הוא טען שיש בכוונתו לנסוע לניו יורק בכדי לרכוש אקדח. על כן, לפי ההתרעה הוא נחשב לחמוש ומסוכן. בנוסף, נכתב כי הוא סובל מהפרעות נפשיות.

הודעה שפרסמה משטרת התחבורה של מטרופולין ניו יורק על מעצר שני חמושים שתכננו לפגע נגד הקהילה היהודית. 19 בנובמבר 2022. משטרת התחבורה של מטרופולין ניו יורק, אתר רשמי
נעצרו בתחנת רכבת חמושים בסכין, אקדח ו-30 כדורים. ההודעה שפרסמה משטרת התחבורה בניו יורק/אתר רשמי, משטרת התחבורה של מטרופולין ניו יורק

הממונה על משטרת ניו יורק הודה בציוץ בטוויטר לחוקרי המשטרה ולשותפיה לאכיפת החוק "שחשפו ועצרו איום על הקהילה היהודית שלנו". לדבריו, "המעצרים הבוקר בתחנת פן ותפיסת הנשק הם הוכחה לערנותם ולשיתוף הפעולה שלהם ששומר על ביטחונם של תושבי ניו יורק".

גורמים המכירים את הרקע למקרה מסרו לתקשורת כי ברשתות החברתיות הופיעו לאחרונה איומים כנגד הקהילה היהודית ובכלל זה איום לירות לעבר בית כנסת. עם זאת, נמסר כי הערכות המשטרה הינה כצעד זהירות, ולא בתגובה לאיום ספציפי.

הליגה למניעת השמצה הגיבה על האירועים ומסרה כי עמדה ביממה האחרונה בקשר עם גורמי אכיפת חוק מקומיים ופדרליים בנוגע לאיום כלפי הקהילה היהודית וכי האיום סוכל מאוחר אתמול בלילה תוך ששני חשודים נעצרו. הליגה הודתה למשטרת ניו יורק, לבולשת הפדרלית, לכוח המשימה המשותף למאבק בטרור ולמשטרת התחבורה. "זה קרה בזמן של ערנות מוגברת בקהילה היהודית של ניו יורק, לאחר שרק לפני שבועיים צעיר בן 18 הואשם באיומים על הקהילה בניו ג'רזי", נמסר, "כתמיד, אנחנו מבקשים מהקהילה להשאר עירנית, אך לא נדרשים צעדים קהילתיים נוספים כרגע", הוסיפו בליגה.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
מכונית משטרה בברוקלין, ניו יורק, בזירה שבה איש צוות הסדרה "חוק וסדר: פשע מאורגן" נורה ונהרג בעת שנכח במקום הצילומים של הסדרה. צילום מסך, צילום מסך
משטרת ניו יורק נערכת בעיר מול האיום המתפתח נגד הקהילה. ניידת משטרה בניו יורק/צילום מסך, צילום מסך

בחודש יולי האחרון הזהיר ה-FBI את הפדרציה היהודית בעיר סאן אנטוניו בטקסס מפני איום על מוסד מסוים של הקהילה היהודית באזור. עקב כך, "מתוך זהירות יתר", הודיעה הפדרציה היהודית לכל בתי הכנסת המקומיים והארגונים היהודים להשעות את כל ההתקהלויות. בתי הכנסת בעיר ביטלו בעקבות כך את תפילות השבת.

"כל אנשי האבטחה בכל בתי הכנסת והמוסדות היהודיים קיבלו את ההודעה והם בדריכות גבוהה", מסרה אז הפדרציה, "אנחנו ממשיכים לעבוד בצמוד לרשויות החוק כדי להבטיח את ביטחונה של הקהילה שלנו". הפדרציה קראה לכל חבריה להיות עירניים לסביבתם ובמקרה שיבחינו במשהו לא רגיל להתקשר למשטרה באופן מיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully