וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן טוען: מקורבי נתניהו אמרו לי שהוא נחוש להדיח את הרמטכ"ל הנבחר

עודכן לאחרונה: 19.11.2022 / 19:50

יו"ר ישראל ביתנו תקף את ראש הממשלה המיועד בעוד המו"מ להקמת הקואליציה הבאה נותר תקוע. נתניהו ינסה לחסל את סמוטריץ' ולסכל את בן גביר, כתב ליברמן, וטען כי לפי מקורביו הוא מתכנן להשתלט על הוועדה למינוי שופטים, להחליף את היועמ"שית ו"להשתלט על תאגיד השידור"

בווידאו: הצהרתו של אביגדור ליברמן/מערכת וואלה!

יו"ר ישראל ביתנו ושר האוצר אביגדור ליברמן תקף היום את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו וטען כי מתכנן לחסל פוליטית שותפים בקואליציה שצפויה לקום בהובלתו. זאת, בעוד המו"מ על חלוקת התיקים בין הליכוד לנציגי הציונות הדתית וש"ס נותר תקוע.

לדבריו, נתניהו מתכנן "תכנית סדורה לסיכול בן גביר ולהחזרתו, כדברי נתניהו, ל'מימדיו הטבעים', קרי 4-5 מנדטים", עוד הוא ציין כי ליו"ר הליכוד "תכנית סדורה לחיסולו הפוליטי של סמוטריץ'. בהקשר הנ"ל, מקורבים לבני המשפחה טוענים שמעולם לא היה קונצנזוס פנימי כה רחב כמו ההבנה שקיים צורך דחוף להיפטר מסמוטריץ' בבחירות".

"יצא לי לשוחח עם לא מעט בכירי ליכוד ומקורבי נתניהו ומתוך היכרות עם האיש, התמונה המצטיירת היא יותר ממדאיגה", כתב ליברמן וייחס לנתניהו כמה פעולות שאותן לדבריו יבצע לאחר הקמת הממשלה. הוא מנה ביניהן את "החלפת היועצת המשפטית לממשלה", וכן הדחתו של הרמטכ"ל הרצי הלוי".

לדבריו, נתניהו מעוניין גם ב"איוש תפקיד שר התקשורת ע"י אחד מהאנשים היותר מקורבים ונאמנים לנתניהו ולאחר מכן השתלטות על תאגיד 'כאן' והשגת שליטה בכל כלי תקשורת אפשרי".

בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מועמדים לחיסול פוליטי? בן גביר וסמוטריץ'/ראובן קסטרו

ליברמן הביע את חששו מרשימה של דברים נוספים, שלהערכתו "המבוססת מאוד", כדבריו, נתניהו מתכנן. בין השאר, ליברמן מעריך שהשגת רוב בוועדה למינוי שופטים היא מבחינת ראש הממשלה הנבחר "יעד חשוב ומיידי. לדבריו, התוכנית היא שבכל פעם שיצטרכו למנות נציג מהאופוזיציה לוועדה, לשכת נתניהו תפעל למנות את אחמד טיבי.

בנוסף, לדברי ליברמן, סדר היום של נתניהו כולל כינון יחסים דיפלומטיים עם ערב הסעודית, על מנת "להשתמש בהישג הנ"ל כמנוף לשינויים קואליציוניים, או לבחירות מוקדמות ביוזמת נתניהו". כל אלה מתווספים לדברים המתבקשים והמובנים מאליהם, אומר ליברמן, כמו העברת פסקת ההתגברות, חוק שיאפשר לאריה דרעי לכהן כשר בממשלה, וחקיקה בנוסח החוק הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully