וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד נפצע קשה מנפילה ממתקן גבוה בגן שעשועים בחדרה

עודכן לאחרונה: 19.11.2022 / 17:04

הילד נפל מהחלק הגבוה של גשר חבלים תלוי בגן המשחקים אקו פארק ברחוב משמר הגבול. צוות של מגן דוד אדום שהגיע למקום טיפל בילד בן ה-5, תושב חדרה, ופינה אותו לבית החולים הלל יפה כשהוא מורדם ומונשם, עם חבלת ראש

האקו פארק בחדרה, שבו נפל ילד בן 5 ונפצע קשה, 19 בנובמבר 2022. שלומי גבאי, אתר רשמי
המתקן שממנו נפל הילד באקו פארק בחדרה, 19 בנומבמבר 2022/אתר רשמי, שלומי גבאי

ילד כבן 5 נפצע קשה כשנפל ממתקן גבוה בגן שעשועים בחדרה. צוות רפואה שהגיע למקום העניק לו טיפול ופינה אותו לבית החולים הלל יפה בעיר כשהוא מורדם ומונשם, עם חבלת ראש. הילד הוא תושב חדרה. המתקן שממנו נפל ממוקם באקו פארק, שהוא גן משחקים אקולוגי הממוקם בשכונת הפארק בעיר, ברחוב משמר הגבול. הילד נפל מחלקו הגבוה של גשר חבלים תלוי.

הפרמדיקים טל סבן וצבי וייס סיפרו: "הילד שכב על הקרקע בתחתית המתקן שעשועים לאחר שנפל מגובה של מספר מטרים, כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל קיבועים, מתן נוזלים ותרופות להרדמה ופינינו אותו לבית החולים במצב קשה ויציב כשהוא מונשם".

האקו פארק בחדרה. שלומי גבאי, אתר רשמי
ליד כל מתקן אמור להיות חול בעומק של 30 ס"מ או משטח גומי מיוחד/אתר רשמי, שלומי גבאי

ארגון בטרם, העוסק בבטיחות ילדים, מפרסם מדי שנה דוח על מקרי מוות של ילדים כתוצאה מפגיעה בלתי מכוונת. על פי נתוני הארגון, בשנת 2021 נהרגו 117 ילדים מפגיעה בלתי מכוונת. ואולם מוות מנפילה מהווה חלק קטן יחסית מכלל המקרים. מכלל 117 הילדים, 45.8% מתו בתאונות דרכים, 16.6 אחוז מתו מטביעה, 9.4% מחנק ורק 5.7% מנפילה. קבוצת הגיל המועדת ביותר לפגיעה מקרב הקטינים היא נערים בני 15-17.

ארגון בטרם ממליץ להעדיף גני משחקים הרחוקים מהכביש, או כאלה שיש בהם גידור של מתחם המשחקים. לדברי הארגון, בכל גן אמור להופיע שלט המציין מתי נערכה בו ביקורת ומתי אמורה להיערך הביקורת הבאה. במידה ואישור הביקורת אינו בתוקף, יש להודיע למוקד העירוני. על כל מתקן אמור להופיע שלט המציין את התאמתו לגיל ואת הנחיות השימוש. הארגון מזהיר מפני מתקנים שבהם יש חלקים שבורים, חלודים, בולטים או חסרים. לפי התקן, מסביב למתקנים אמור להיות חול בעומק של 30 ס"מ, או משטח גומי מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully