וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בהולנד אישר: טיל רוסי הפיל את מטוס מלזיה איירליינס בטיסת MH17

עודכן לאחרונה: 17.11.2022 / 15:54

כל 298 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס, שיצא ב-17 ביולי מאמסטרדם לכיוון קואלה לומפור, נספו בהתרסקות. משרד החוץ הרוסי אמר בתגובה כי "יבחן" את ההחלטה של בית המשפט ההולנדי

טיסה MH17 של חברת התעופה "מלזיה איירליינס", שהופלה מעל אוקראינה ביולי 2014, נפגעה מטיל "בוק" מתוצרת רוסית שנורה משדה במזרח אוקראינה, כך קבע היום (חמישי) בית משפט בהולנד, ואישר את מסקנות דוח מועצת הבטיחות של הולנד.

כל 298 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס, שיצא ב-17 ביולי מאמסטרדם לכיוון קואלה לומפור, נספו בהתרסקות. בית המשפט קבע גם כי לרוסיה היתה שליטה על הכוחות הבדלניים הפרו-רוסיים באזור באותה תקופה.

בית המשפט ההולנדי מכין את הפסיקה שלו בתביעה של ארבעה גברים שקשורים לרוסיה, שהואשמו ברצח המוני בשל מעורבותם בפיצוץ המטוס.

הצגת דוח ועדת החקירה ההולנדית בנוגע להתרסקות מטוס "מלזיה איירליינס" באוקראינה, אוקטובר 2015. רויטרס
הצגת דוח ועדת החקירה/רויטרס
הצגת דוח ועדת החקירה ההולנדית בנוגע להתרסקות מטוס "מלזיה איירליינס" באוקראינה, אוקטובר 2015. רויטרס
הצגת דוח ועדת החקירה/רויטרס

משרד החוץ הרוסי אמר בתגובה כי "יבחן" את ההחלטה של בית המשפט ההולנדי. בתדרוך במוסקבה, אמר סגן דובר משרד החוץ איוואן נצ'אב לכתבים כי "נלמד את ההחלטה משום שבסוגיות כאלה, כל הניואנסים הקטנים ביותר חשובים. לאחר שנלמד את המסמך המשפטי, נהיה מוכנים להגיב". מוסקבה מכחישה את האחריות על הפלת המטוס.

ב-2019 החליטו הרשויות בהולנד להעמיד לדין שלושה אזרחים רוסים ואזרח אוקראיני באשמת רצח בשל מעורבותם לכאורה בהפלת המטוס. צוות החקירה הבינלאומי, שאותו הובילה הולנד, אמר כי הנאשמים הם סרגיי דובינסקי, אולג פולטוב ואיגור גירקין מרוסיה; ולאוניד חרצ'נקו מאוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully