וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מאיראן: שוטרים פתחו באש בתחנת רכבת תחתית; מפגינים שרפו את ביתו של חומייני

עודכן לאחרונה: 18.11.2022 / 8:11

בסרטונים שהופצו ברשתות חברתיות נראו נוסעים נמלטים ליציאות, רבים מהם נופלים ונדרסים, לאחר שהמשטרה פתחה באש לעבר הרציף. שוטרים צולמו דרך חלונות הרכבת עוברים בין הקרונות ומכים נשים באלות

בווידאו: ההפגנות ברחבי איראן נכנסות לשבוע הרביעי/רויטרס

כוחות הביטחון של איראן פתחו באש לעבר אנשים בתחנת רכבת תחתית בטהראן והיכו נשים שלא חבשו את כיסוי הראש שלהם כחוק, בזמן שהמחאה על מותה של מחסה אמיני בת ה-22 נכנסת לחודש השלישי. אמיני, צעירה כורדית, מתה בבית החולים ב-16 בספטמבר לאחר שנעצרה על ידי משטרת המוסר בטהראן משום שלטענת השוטרים, לא חבשה נכון את כיסוי הראש.

בסרטונים שהופצו ברשתות חברתיות נראו נוסעים נמלטים ליציאות, רבים מהם נופלים ונדרסים, לאחר שהמשטרה פתחה באש לעבר הרציף. שוטרים צולמו דרך חלונות הרכבת עוברים בין הקרונות ומכים נשים באלות.

בד בבד, מפגינים הציתו את ביתו של מנהיג איראן לשעבר, רוחאללה חומייני, מנהיגה הפוליטי של המהפכה האסלאמית באיראן ב-1979. לאורך 30 השנים האחרונות ביתו של חומייני שימש מוזיאון.

נשים מפגינות במקסיקו על מותה של מחסה אמיני באיראן.. רויטרס
הפגנות על מות מחסה אמיני/רויטרס

ביום שלישי התגברו ההפגנות. מארגני ההפגנה קראו לשלושה ימים של פעולה לזכר "נובמבר המדמם" של 2019, כשמאות נהרגו במהלך מחאה על עליית מחירי הדלק. בסרטון שעלה ל-1500tasvir נראו עשרות מפגינים צועקים: "נילחם! נמות! נשתלט בחזרה על איראן!" ברחוב בטהראן. הם גם העלו באש כיסויי ראש בתחנות רכבת תחתית שונות. על פי דיווח סוכנות הידיעות AFP, שישה אנשים נהרגו בעימותים באיראן במהלך הלילה.

נשים מפגינות על מותה של מחסה אמיני באיראן. רויטרס
הפגנות על מות מחסה אמיני/רויטרס

התקשורת הממלכתית גם דיווחה אתמול כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו במתקפת טרור בשוק במחוז ח'וזסתאן. המיעוט הערבי שחי במחוז הצטרף להפגנות בשל מות אמיני.

יותר מ-300 אנשים נהרגו על ידי כוחות הביטחון במהלך ההפגנות שהחלו בספטמבר, על פי ארגון זכויותה אדם איראן יומן רייטס. על פי הארגון, 15 אלף אנשים נעצרו. על חמישה עצורים נגזר עונש מוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully